Avatar billede tolderberg Nybegynder
14. september 2005 - 15:56 Der er 7 kommentarer

Lige inden jeg begynder at kode

Hejsa!

Jeg er igang med at udvikle et design til min personlige profilhjemmeside på www.skidesmart.net/STDK. Det skal være noget andet denne gang. Jeg har ikke lyst til kasser og firkanter, så jeg har lavet en rund cirkel i stedet.
Dette er et foreløbigt design, og der kommer sikkert mange rettelser inden jeg begynder med Dreamweaveren.

Er det for plat og usammenhængende hvis jeg køber www.simontolderlund.dk at kalde siden ST:DK?

Hvad med farverne.

Billederne i cirklen skal laves i noget Flash noget så der kommer lidt bevægelsen i siden - god idé?
Har I nogle kommentarer.

Med venlig hilsen

Simon
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2005 - 21:45 #1
Jeg kan godt lide side designet.

men ST:DK er ikke så smart (eller rettere oversmart) den er for udspekuleret til at den tilfældige surfer vil fatte det, blot forvittende.
Avatar billede tolderberg Nybegynder
14. september 2005 - 22:42 #2
--> Jakoba
Tak for roserne om designet.
Jeg tager det til overvejelse med navnet. Jeg havde tænkt siden som et suplement til mit CV og eventuelle ansøgninger, så om målgruppen lige er den tilfældige surfer ved jeg ikke.
Tak for svaret :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2005 - 22:55 #3
Den målgruppe er faktisk endnu værre. Betænk hvor mange CV-er de får på hver jobannonce, grovsorteringen er virkelig grov (hurtig) og sådan en uforståelighed trækker ned.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2005 - 23:00 #4
På den anden side hvis du kunne skrive ST:DK på en måde så det var direkte smukt ville de trække op, og måske endda op igen når de fatter det.
Avatar billede tolderberg Nybegynder
14. september 2005 - 23:02 #5
Det er det jeg arbejder på. Et brand bliver ikke sådan lige til - bl.a. derfor forsøger jeg at hente inspiration på steder som dette :-)
Det skal ligesom arbejdes mere ind i siden. Ved bare ikke helt endnu hvordan.
Avatar billede miss-g Seniormester
14. september 2005 - 23:38 #6
Da jeg så den blå vandrette streg - troede jeg lige at jeg havde fejl i skærmen *G*

De falder måske meget uden for? Hm, de er ihvertfald ikke lige tykke.

Og teksten er lige lille nok ikke?

En mere stilren skrift til din menu (der hvor der står link1)?

Men ellers dejlig behagelig at se på og hvis du kan få tingene til at åbne i en cirkel er det vel ok og anderledes *S*
Avatar billede tolderberg Nybegynder
14. september 2005 - 23:45 #7
Jeg har været nødt til lige at skalere siden, så der ryger en pixel mere på i den øveste blå streg åbenbart. Siden skal sættes op med CSS positionering, så det bliver ikke noget problem. Det er meningen at der skal køre noget flash halløj i cirklen, og at menuen fremstå som udskæring af bjælken. Ved mouseover skal den lyse op som den til højre. Teksten skal lægges på for sig - jo aldrig som grafik. Det siger sig selv. Men jeg futter videre med min flashanimation

/Simon