Avatar billede anderssaksager Nybegynder
14. september 2005 - 09:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Log af brugerhandlinger og systemtilstand

1: Er det muligt at logge brugerhandlinger, dvs. monitorere programmer, filoverførsler osv., i Windows2003 server?

2: Jeg har et problem med at min server ofte ikke er til at komme i kontakt med, og det er i sagens natur ikke smart når det nu er en server... Køling er absolut ikke noget problem, så jeg ved ikke lige, hvor den er gal. Er det muligt at se en eller anden log-fil over systemets tilstand mht. RAM-forbrug, CPU-tid til enkelte tråde osv.?

Spm. 1 og 2 hænger sammen idet, jeg er ved at fejlfinde systemet, men der kan jo være en masse andre grunde til, den stopper med at svare. Den genstarter i øvrigt ikke af sig selv. Jeg er meget lydhør overfor idéer om hvad der kan være galt, for jeg er lidt i vildrede.

Mit system er ikke opbygget af deciderede serverkomponenter, men jeg håber på, det ikke er her, den er gal. Komponenterne er:

Athlon 1400MHz
Asus A7M-266, bundkort
512 MB PC2100 DDR RAM (Hyundai, non-ECC)
80 GB Seagate HDD
+ diverse drev.

Der er tilsluttet printer og serveren bliver primært brugt til filserver og printserver.

Håber nogen/nogle kan hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 00:36 #1
1. ja du skal bare have sat audition op, så logger den det du vil have ;)
2. hvordan ikke er til at komme  kontakt med ? hvis du sidder direkte på den eller fra dit netværk ?

2.5 mht logging af diverse ting, ja du kan sætte performance monitor op til at logge stort set hvad som helst, tror dog fejlen skal findes andet sted *S*
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
15. september 2005 - 07:42 #2
1. En "audition", er det noget, der er med i Windows 2003, eller er det er separat program, jeg skal installere?
2. Det er via netværk - remote desktop såvel som browsing af mapper.

2.5 "...tror dog fejlen skal findes andet sted *S*" -> Ved du noget, som du ikke vil dele med mig? :o)
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 09:07 #3
1 det følger med (er vent loggen i kontrolpanelet -> administration -> event wiever der kan det ses.)

2. lyder som den klassiske (en dns fejl).

2.5 er computeren domæne controller, eller standalone server ?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
15. september 2005 - 12:34 #4
Hej igen

Det er en stand alone server.
Mht. DNS-fejl. Det kan sagtens være der, den er gal sommetider. Jeg har installeret et program, der hedder Asus Probe på den. Du kender sikkert dette program, og det kan bruges til at monitorere temperatur osv. Man kan sætte dette program til at "optage" (eller logge) temperaturforløbet, hvilket jeg har gjort. Når jeg ikke kan komme i kontakt med serveren, og genstarter, kan jeg se at programmet er stoppet med at optage på et tidspunkt før jeg har genstartet den. Derfor tror jeg ikke, det er fordi, der er en DNS-fejl - det vil nok ikke have inflydelse på om Asus Probe stopper med at optage.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 12:40 #5
hvad har du siddende af hardware i den ? og kører alt med nyeste driver / firmware ? når maskinen går ned, føles cpu / graffikkort varmt ?

Prøv at gå ind i kontrolpanelet -> administration -> eventwiever, står der ingen ting i application og system log ??
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
15. september 2005 - 14:17 #6
Jeg har lige fået fingrene i en strømforsyning, der burde være en smule bedre. Samtidig med det, har jeg pillet grafikkortet ud, så må det komme an på en prøve.
Før i tiden var grafikkortet nemlig varmt, men så satte jeg mere kølig på, hvilket hjalp en hel del på temperaturen. CPU'en er mellem 35 og 55 grader, men det er jo en Thunderbird, så den bliver generelt en smule lunken.
Jeg har kigget i min Eventviewer og der står godtnok en hel del! Der er en "error" med ID 1003 2 gange - dette er den eneste alvorlige fejl. Andre fejl er noget med, den ikke kan komme i kontakt med winupdate - ustabil proxy.

Jeg har nu bundkort, CPU, RAM, HDD og netkort i serveren + selvfølgelig strømforsyning, køler og blæsere.
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
20. september 2005 - 09:16 #7
Sidst jeg skrev var torsdag i sidste uge, og siden da har serveren kørt uden grafikkort og med en ny strømforsyning. På en eller anden måde, må det have hjulpet, for den har været kørende lige siden... :o) Før gik den ned en gang om dagen cirka... Jeg vender tilbage, hvis der sker noget nyt :o)
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 11:00 #8
Jeg lægger et svar hvis du har kunne bruge noget af det jeg skrev ;)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
20. september 2005 - 11:05 #9
Jeg vil godt give dig pointene :o)
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 11:37 #10
takker da ;)