Avatar billede lauka Nybegynder
13. september 2005 - 20:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

fast installeret database med bilpriser

Hej
Jeg har en kammerat der er selvstændig mekaniker. Han har spurgt om ikke der findes en måde hvorpå han på en PC uden netadgang kan se brugtbils priser (Prisdatabase). Han kører tit til auktioner o.l. Jeg kunne forestille mig noget lignende bilpriser.dk. som så var fast installeret på den respektive PC (evt. en bærbar han kunne have ude i bilen). Et program man så kunne opdatere en gang imellem.
Findes det?????
Mvh. Lauka
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2005 - 20:44 #1
Hvis der virkeligt er nogen som har sådan et program+database så tager de sikkert kassen for det.

Jeg vil anbefale at han i stedet køber et GPRS-modem til sin PC samt et Internetabonnement, og at han så simpelthen kobler sig på Internettet fra PC'en og går på bilpriser.dk ad denne vej.
Avatar billede lauka Nybegynder
13. september 2005 - 20:47 #2
Han er villig til at betale en del for det for som han siger kan en dårlig handel også koste. Hvor hurtigt kan man køre på et GPRS-modem
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2005 - 20:59 #3
"Modem'et" kan jo simpelthen være via en almindelig mobiltelefon - og sådan en har han vel allerede. Dernæst skal han have et abbonement med GPRS hos sin mobiludbyder. De har vist alle sammen et sådant.

F.eks. er her Telias:

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/mobileUniverse/mobileUniverse/mobilmodem/modem_GPRS.jsp
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 20:59 #4
Prøv og ring til firmaet BilpriserPro og spørg om deres "BilpriserPro Prisberegning" software
er via browser eller en fat client.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. september 2005 - 21:56 #5
Har du fået kigget på det?
Avatar billede lauka Nybegynder
22. september 2005 - 17:49 #6
har ikke prøvet noget men de forslag I har er sikkert det eneste man kan gøre. Smid svar for point
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 17:51 #7
ok
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2005 - 19:20 #8
Ok :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2005 - 19:29 #9
Takker for point :^)