Avatar billede nicklasdk Nybegynder
13. september 2005 - 15:37 Der er 12 kommentarer

Hvor mange gb kan en server maxs ha?

Hej

Kan man købe / leje en server på 50.000 GB

og hvor meget ville den så koste?

mvh. nicklas
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. september 2005 - 15:39 #1
Taler vi RAM eller harddisk plads
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2005 - 15:43 #2
tror ikke det er muligt at leje en enkelt server med 50.000 gb ligemeget om det er ram eller harddisk.

Men det i kan gøre er at leje et par stykker :)

Men prisen er umulig at fastslå, alt efter hvad de skal bruges til, hvor meget trafik i forventer osv.
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. september 2005 - 15:47 #3
Tror du skal op på de omkring 45.000 kr :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. september 2005 - 18:20 #4
Alene i harddisk leveret uden andet koster det 150.000 kr. at købe.

50.000 gb er ikke en server, men et KÆMPE system.
Hvis vi bare regner på lagringdelen lidt. De største lagringsserver kan tage 28 disk.
Sådan en sag koster 250 tkr. uden diske. Vi fylder 250 gb HDD i dem = 7000 gb.
Dem skal du bruge 7 af (Vi regner rundt): Så har vi brugt 1,75 mill. på det alene.
Vi skal herefter bruge en server eller 2 eller 3 eller 4 eller 5, alt efter hvad det er du ønsker at bruge dine Gb's til.
en server i den slags størrelse koster min. 40 tkr.
Skal der foretages en backup eller er det incl. de 50.000 bg.
Service + support koster også.
Ofte betaler man ved leje for både lagringskapacitet og trafikforbrug, samt regneskraft (Mips).
Hvad skal du bruge 50.000 gb til?

Vi har mere 10.000 bruger mere end 1000 maskiner og vi kommer ikke i nærheden af den størrelse. Vores regning er i den meget alvorlige størrelse
Avatar billede nicklasdk Nybegynder
14. september 2005 - 13:09 #5
Har ca. små 1000 DVD film jeg godt ville lægge ind på min comp. men det kræver jo en stor server, korrekt IK?

nicklas
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. september 2005 - 18:51 #6
Jep nu er 1000 dvd fil "kun" 6000 GB +/- men det vil nok kræve lidt økonomi.
Men hvis du konverterer det til Divx (Du mister menuer og tilbehør), så kan du klare dig med 800 GB, så begynder det at være muligt for en 10 tkr.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. september 2005 - 18:55 #7
Du kunne jo evt købe et par eksterne diske der kan ha 1-2 tb på. du kan finde dem på edb priser. De er ikke billige :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 19:42 #8
50000 GB er 50 TB

hvis du køber næstmindste (!!!!) EMC Symmetrix NAS løsning så har du 43 TB hvilket
nok kan række hvis du sparer lidt på pladsen

http://www.emc.com/products/systems/dmx_compare.jsp

så dit eneste problem er kontanter

jeg gætter på at den koster ca. 1 mio. USD
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. september 2005 - 20:29 #9
Hva' fanden hvis manden ikke gider rejse sig når han skal skifte DVD, så kan jo godt være han vil smide en mill$ :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 22:43 #10
mit indlæg var næppe relevant for spørger - men jeg ville lige pointere
at man godt kan købe endda meget store disk systemer, hvis penge ikke
er noget man snakker om men bare noget man har
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. september 2005 - 22:51 #11
Ved godt :-) - nogen der har prøvet købe sådan en sag?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 20:29 #12
tid at få afsluttet her ?