Avatar billede mc_goblen Praktikant
12. september 2005 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IP telefoni og PDA

Hej,

jeg har en Qtek 9090 som er en PDA og telefon (samlet i en enhed).

Dog har jeg lidt overvejet at når jeg alligevel er hjemme og har forbindelse til mit Wlan, er der ingen grund til at ringe via GMS-nettet når jeg vil have fat i vennerne.

Så hvis jeg gerne vil ha' noget Ip-telefoni hvem skal jeg så vælge? - Det skal være så billigt som muligt, og jeg vil kunne ringe til andre mobiler og fastnet.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. september 2005 - 18:27 #1
Skype har lavet en udgave til pda, såvidt jeg ved. Du kan jo prøve og se om det er noget. Hvis SkypeOut er integreret i denne udgave, burde du kunne ringe til almindelige telefoner også. Det er dog ikke noget jeg har sat mig nærmere ind i.
Avatar billede annikadk Nybegynder
12. september 2005 - 19:03 #2
Vedr. IPtelefoni så tjek  -  alt efter hvad dit behov er.
Selv er jeg på Musimi, da jeg startede der for snart 1½år siden.
Om de er bedst og billigst skal jeg så ikke kunne sige, for har ikke holdt øje på det sidste.

Der findes også flere programmer til PDA - Xten (har vist skiftet firma) koster, men SJ Phone har en gratis :) Find selv flere.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. september 2005 - 11:28 #3
SkypeOut findes også til PPC, men desværre synes jeg ikke helt priserne holder stik? - Efter hvad jeg kan se koster det omkring 2-3 kroner at ringe til danske mobiltelefoner, og sammenlignet med mit alm Telmore abb (75 øre) er der ikke den store fordel i dette.

Musimi har desværre også priser for opkald til mobiltelefoner som ligger over Telmore's :(

Så kan det virkelig passe at der ikke er nogen fordel ved IP-telefoni når opkaldene går til en mobil? :(
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. september 2005 - 11:38 #4
Ja, når det gælder priser til mobil er der vist intet billigere end mobil-mobil
VOIP svarer til fastnet, så priserne til mobil derfra er også høje(re).

Så voip->Fastnet/voip og mobil->mobil er billigste måder pt.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. september 2005 - 11:47 #5
Øv bøv altså, så røg ideen jo lidt der :(

Jeg lukker igen! Hvis du / I vil have point så smid et svar. :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. september 2005 - 11:56 #6
Jeg takker jeg - men du kan jo evt. oprette et svar selv og lukke hvis old-faithful heller ikke ønsker det.

Det eneste er så at det er billigere at ringe til fastnet fra voip end det er fra mobilen.
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. september 2005 - 12:15 #7
Bare tag pointene selv... :-)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
13. september 2005 - 20:27 #8
man kunne jo bruge skype fra pda til pda / pc, det kan vist så ikke gøres billigere?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. september 2005 - 21:18 #9
Ja, det kan du selvfølgelig ha' ret i, men skal jeg alligevel kun ha' fat i en kammerat som allerede sidder ved hans PC benytter jeg mig af Messenger eller lignende. Messenger har i øvrigt lige fra starten haft et meget højt niveau ved samtale. - Det er i hvert fald min mening. Jeg lukker her :) Tak til alle :)