Avatar billede gooni Nybegynder
12. september 2005 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lave word fil til pdf. (sideopsætning bliver resat).

Vi skal lave postkort, hvor dokumentet skal være 10x10, men når vi får den ind i pdf er det A4 igen.

Det jeg har gjort er at, reinstallere pdf maker, lave ny profil og det virker stadig ikke. Men hvis jeg logger ind som administrator så virker det.

Hvad kan jeg ellers prøve, hvis jeg ikke skal reinstallere?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. september 2005 - 13:17 #1
Har brugeren administrator-rettigheder? Det kunne godt lyde som om man skal have dette, siden du kan som administrator.
Avatar billede gooni Nybegynder
12. september 2005 - 15:02 #2
Ja det virker skam, dog ikke den mest fikse måde, men jeg kan ikke finde på andet, så hvis du lige smider et svar så du pointne.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. september 2005 - 17:33 #3
Hjalp det at give administratorrettigheder eller havde brugeren dette i forvejen?
Avatar billede gooni Nybegynder
12. september 2005 - 18:00 #4
ja det hjalp at give administrator rettigheder :) hvorfor kan man undre sig over.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. september 2005 - 19:40 #5
Ja, nogle gange er det lidt mærkeligt, men der må skulle bruges nogle filer, som Windows ikke er helt tryk ved at "frigive". På min arbejdsplads sætter vi generelt også alle brugere op som lokal administrator på maskinen, så undgår vi en masse bøvl.
Avatar billede gooni Nybegynder
14. september 2005 - 08:19 #6
problemmet er bare, at vi ikke har en chance for at vide hvad der bliver installeret, noget er enda licenspligtigt og så¨går den jo ikke :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2005 - 19:19 #7
Det kan du have ret i. Men det er måske klaret via ansættelseskontrakten, hvis der er en IT-politik. I vores kontrakt står der vidst noget om at medarbejderen ikke må installere noget firmaet udstyr, uden at have fået lov hertil af IT-afdelingen. Dette er samtidig også blevet banket ind i hovederne på folk, så det problem har vi sådan set ikke. Finde vi noget, som der ikke er givet lov til, bliver det slette med det samme, og medarbejderen får en påtale, alt efter hvilken type program det er.