Avatar billede jmahle Nybegynder
11. september 2005 - 18:37 Der er 4 kommentarer

Få kordinator fra et vindue (ikke fra ens eget java program)

Hej

Nogle der ved hvordan man kan få kordinatorne fra et programvindue i windows. Det er ikke kordinatorne fra ens eget java program, men et tilfældigt andet, f.eks. notepad eller syvkabale eller hvad man nu kan finde på?

Skal man evt. importe noget c, c++ eller c# kode for at kunne dette? Og er der nogen som evt har sådan noget liggende?

På forhånd tak

Mvh Jacob
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. september 2005 - 18:51 #1
Først og fremmest skal du have lov. Og det er ikke nemt at få.

Hvad ville du sige til et lille program der 'kikkede over skulderen' og så hvad password du loggede ind på banken med?

Så jeg vil nok anbefale at du glemmer ideen.
Avatar billede jmahle Nybegynder
11. september 2005 - 18:59 #2
nej det kan da lade sig gøre... hvis jeg gad kunne jeg bare søge hele skærmbilledet igennem med Robot klassen indtil jeg fandt det rigtige sted, men det er jo ikke den bedste løsning...

har hørt om nogle, som har kunne gøre det...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2005 - 21:42 #3
du får det aldrig til at virke fra en applet

men du kan godt lave en java applikation som via JNI kalder en DLL
skrevet i C++ som henter informationen (FindWindow og GetClientRect
funktionerne i Win32 API vil jeg tro)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:20 #4
kommet videre ?