Avatar billede dbmanager Nybegynder
09. september 2005 - 20:25 Der er 5 kommentarer

You have been denied access to this machine på IIS5

Hej Eksperten

Jeg administrerer en W2k/IIS5, og pludselig idag, får jeg fejlmeddelelsen "You have been denied access to this machine" hvis jeg forsøger at få adgang til IIS-snap-in fra en anden maskine.

Bortset fra det, kører det som det skal.

Nogen forslag?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. september 2005 - 20:30 #1
Taler vi workgroup, eller er de to maskiner i samme windows domæne?
Avatar billede dbmanager Nybegynder
10. september 2005 - 14:27 #2
Det er i en workgroup.

Alle andre IIS'e i samme workgroup kan nåes på gruds og tværs, blot ikke denne ene.

Man kan tilslutte netværksdre f.eks. c$ og have fulde rettigheder, bare ikke til IIS'en (fra remote)
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 15:40 #3
hmm ok, så overordnet set vil jeg sige at det kan være to kategorier af problemer:
Navneopløsning eller sikkerhedsindstillinger.

Det skulle ærlig talt ikke undre mig om dette snapin bruger netbios til at finde den IIS server i en workgroup, så check at det fungerer ok.
Ellers kan det feks være password til IIS account som på en måde er blevet korrupt. Det skulle give sig udslag i andre symptomer også dog.
Avatar billede dbmanager Nybegynder
10. september 2005 - 23:40 #4
Jeg har prøvet at connecte via IP-adressen, og det gør ikke nogen forskel.

Hvis jeg fra en remote server logger ind som administrator med det password som passer på IIS-serveren kommer fejlen.
Gør jeg det direkte fra den omtalte IIS-server fungerer det fint.
Avatar billede dbmanager Nybegynder
15. marts 2006 - 11:38 #5
Ingen løsning