Avatar billede kkba05 Nybegynder
09. september 2005 - 14:40 Der er 2 kommentarer

Forhindre duplikater i tabel

Hey

Sidder og roder med noget SQL og det går ikke lige så godt.

Jeg skal forhindre at der kommer duplikater ind i tabellen.

Det jeg kan/skal sammenligne på er hele tabellen undtagen 2 felter, vigtigst parameter er dog et dato felt. De to som jeg ikke kan sammenligne på er to ID felter hvor det ene er en IDENTITY og primær nøgle og den anden en fremmednøgle

Hvordan er det muligt at få en true/false, eller evt. et count ud som angiverom der findes en række med et givent indhold eller ej.

Skal bruge det fra en C# applikation men et SQL eksempel kan gøre det;)

Go weekend

Karl
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2005 - 15:19 #1
hvorfor ikke bare sætte et unikt index på combination af de felter som ikke må
være ens og catche en exception hvis duplikat ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:24 #2
OK ?