Avatar billede mpfischer Nybegynder
09. september 2005 - 12:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af ekstern harddisk?

Hej,

Jeg har et problem med min eksterne harddisk (Maxtor USB 2.0 / 250GB 7200 Rpm).
Når jeg skal ind på disken via Windows XP, får jeg at vide at disken ikke er formateret og om jeg ønsker at gøre dette? Når jeg herefter klikker "OK", bliver disken formateret på ca. 5 min (?) Når formateringen afsluttes kommer meddelelsen "Disken kunne ikke formateres"? Hvad kan det skyldes og kan jeg formatere disken på andre måder?
På forhånd tak..
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. september 2005 - 12:43 #1
Du skal oprette en partition i diskhåndtering, samt opret et drevbogstav til drevet, så kan du formatere.
Avatar billede screem_brille Novice
09. september 2005 - 12:43 #2
prøv at gå i disk håndtering (hjjreklik på my computer på skrive bordet og vælg administrer) og slet partionen på den disk, opret en ny og prøv at formater derfra, laver den stadig fejl så test disken med maxtors diskværktøj (kan hentes fra maxtor)
Avatar billede nva Praktikant
09. september 2005 - 13:29 #3
Husk at den skal være jumpet som master.
Avatar billede mpfischer Nybegynder
13. september 2005 - 16:58 #4
Ok, det virkede via diskhåndteringen, tak for hjælpen!
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 17:01 #5
husk at give den person som hjalp dig point
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. september 2005 - 17:03 #6
Selv tak-husk at lukke.
Avatar billede mpfischer Nybegynder
13. september 2005 - 17:14 #7
Hvordan er det lige man deler de point ud og lukker et spørgsmål..? :-/
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 17:19 #8
du markere den (eller dem) som du mener skal have point og vælger accepter, skal der fordeles point skævt (f.eks 10 /20) vælges der avanceret, og der angives hvordan point skal fordeles.
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 17:21 #9
takker for point *S*
Avatar billede mpfischer Nybegynder
13. september 2005 - 17:22 #10
Selv tak.. hvordan lukkes spørgsmålet...?
Avatar billede roenving Novice
13. september 2005 - 17:23 #11
Nu er det lukket !-)