Avatar billede suspektzilla Nybegynder
07. september 2005 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Køb af nye dele

Går i øjeblikket og overvejer om jeg skal købe nogle nye dele til min Pc. Del er 2-3 år gammel, men er allerede begyndt at føles langsom :) Nogle af delene har jeg en ide om, sagtens kan bruges igen, ram, lydkort, netkort osv.
Men er det overhovedet muligt at benytte "gamle" dele - jeg mener vil de overhovedet kunne fungere sammen med et nyere bundkort?
Skal lige siges at de dele jeg regner med at investere i er: bundkort, grafikkort, cpu osv. i den dur.

På forhånd tak!
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 22:41 #1
hej... om du kan genanvende dine RAM afhænger jo af hvilken ram der er tale om, og hvilket bundkort du overvejer.. men generelt, kan du konsekvent genanvende netkort, lydkort, drev og diske.. men oftest er der jo idag indbygget både net og lyd osv i de fleste lydkort.. og medmindre du stiller store krav som eks 7 kanals lyd, eller musikredigering er de indbyggede oftest udemærkede...og det ville være en skam at købe gammel teknologi for at genbruge dine ram.. vær iøvrigt opmræsom på at der er AGP port og ikke kun PCI-X hvis du vil genbruge dit grafikkort !!
held og lykke
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2005 - 09:13 #2
hvad er dit budget?
hvad er dine krav?

mon ikke vi kan finde et godt bundle med bundkort og cpu og så et grafikkort.

rammene skal du være lidt obs op. De skal helst understøtte den fsb som den nye cpu kører med.

hvilke ram du har, kan dette program fortælle dig
http://www.lavalys.hu/products/download.php?pid=1&lang=en

så lad os høre lidt til dine behov, inden du bliver sønderbombet med links
Avatar billede mrrius Nybegynder
08. september 2005 - 10:18 #3
Jammen , vil det ikke være en fantastisk ide og fortælle , hvilket hardware du har , så vi kan fortælle om der er genbrug i dig
Avatar billede mrrius Nybegynder
08. september 2005 - 10:22 #4
net kort , lyd kort , jammen , så tænker jeg straks , du har en gammel bundkort , med gammeldavs sdram , så hvis du har det , så tror jeg ikke engang du kan bruge rammene, da der i dag bliver brugt ddr ram.
Netkorttet , er indbygget i bundkortet i dag , det samme med lydkort. Din kabinet kan måske bruges , men du skal nok mindst have 350w idag
Avatar billede mrrius Nybegynder
09. september 2005 - 11:05 #5
skal den bruges til spil? billed/video redigering? surfing?
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2005 - 20:21 #6
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

pointene kan du evt tage selv

mvh

c-holst
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:01 #7
Jeg venter bare på respoce , før jeg ligesom , kan komme med flere indlæg.
Hvis jeg bare kunne få at vide lidt mere om hans computer , så kunne det være at han bare behøvs en hurtigere grafikkort , men nu venter jeg bare og ser