Avatar billede suspektzilla Nybegynder
07. september 2005 - 22:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Gammel Xp installation

Har for nyligt prøvet på at installere Win XP, men fortrød undervejs. Dete resulterer i at hver gang jeg starter min Pc op, skal jeg tage stilling til om jeg vil bruge min "normale" Win Xp installation, eller fortsætte med en ny Xp installation.
Kan jeg få fjernet den nye xp installation, som jeg ikke er 100% færdig. Det er faktisk kun en halv installation.

på forhånd tak!
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 22:28 #1
Det er ikke noget problem..du skal bare finde filen boot.ini på din pc søg efter den, og vælg ikke at skjule systemfiler, i mappeindstillinger :)

åbn den i notepad og fjerne linien som henviser til den xp inst. som skal væk.
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 22:31 #2
ja eller rettere brug msconfig til at editere i boot.ini
tryk start vælg KØR, skriv msconfig tryk enter og på boot.ini fanebladet editerer du i boot optionerne
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 22:32 #3
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 22:33 #4
Start- Kør - msconfig, dernæst vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 22:44 #5
også en mulighed :)
Avatar billede hcma Novice
08. september 2005 - 09:48 #6
klippet fra: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29

Fjern valg af operativsystem ved opstart
(hvis du har 2 styresystemer på din pc)

Højreklik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

ELLER:
start den op i det OS der virker og gå ind i msconfig (start - kør - "msconfig")
under boot.ini kan du ændre hvilket operativsystem den skal vælge eller slette det forkerte.

ELLER:
Start -> Kør ->  skriv  msconfig  og vælg så fanebladet: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini

Og det hele er nok gentagelser af det som spine og kalp har skrevet  ;o)
Avatar billede suspektzilla Nybegynder
18. september 2005 - 14:54 #7
catbody .. hvis du lige laver et svar .. så deler dig og spine point :)
Avatar billede hcma Novice
18. september 2005 - 15:17 #8
svar