Avatar billede luske2002 Nybegynder
07. september 2005 - 10:55 Der er 14 kommentarer

Han kommer ind på min puter vha. ip?

Hei Eksperter!

Sidder på skolen, og har fundet ud af at du kan komme ind på andre computere vha. ip'en. Den skrives i køres efterfølges af drevet og $. Efter dette kan man oprette og ændre filer. Men der må være noget andet man kan, f.eks. logget personen af?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 11:01 #1
fjerne adgangen for everyone, eller slå fildeling fra (også de administretive shares, altså dem som har $ i enden
Avatar billede luske2002 Nybegynder
07. september 2005 - 11:02 #2
#1 Men hvordan gøres dette?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 11:06 #3
Avatar billede polle007 Nybegynder
07. september 2005 - 11:07 #4
Eller man kan beskytte sin maskine med et password :o
Avatar billede luske2002 Nybegynder
07. september 2005 - 11:13 #5
#2 Jo tak, men synes ikk der var nogen nye muligheder

#3 Ikk på lan?

Har luret at man kan skrive shutdown -s -m \\ ip så lukker den... Men hvordan lurer man folks ip? Kan man evt lave andre sjove ting? =)
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 11:32 #6
nogen nye muligheder ? du har lige bedt om hvordan man disabler shares for administration, det står i det link ? jeg er ikke helt med på hvad det er du vil ?
Avatar billede luske2002 Nybegynder
07. september 2005 - 15:13 #7
Jo, men forstår ikk helt hvad man kan bruge at disable shares til? Måske mig som er helt dum?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 15:23 #8
ved at disable shares, kan andre ikke komme ind på ens maskine og slette filer (ved at skrive \\ip-adresse/c$ f.eks
Avatar billede luske2002 Nybegynder
07. september 2005 - 16:49 #9
#7 Jo tak, men vi sletter normalt ikk nogen filer, da maskinen automatisk gør det når der logges af :)
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 18:14 #10
fatter ikke hvad det er du vil, men aner ikke hvad det er du vil have hjælp til
Avatar billede daki Juniormester
08. september 2005 - 08:31 #11
Jeg tror at han har fundet ud af, at man kan kører en masse kommandoer i "kør" så som shutdown.
Han vil gerne vide, om der findes andre muligheder og i så fald hvilke.
At han så kan bruge det til at genere andre, er så en anden siden af sagen.
Avatar billede daki Juniormester
08. september 2005 - 08:31 #12
At han så kan bruge det til at genere andre, er så en anden siden af sagen. ;-)
Avatar billede luske2002 Nybegynder
08. september 2005 - 10:25 #13
#9 Det er som #10 siger. Synes dog ikk at shutdown er så venlig. Så tænkte på om man bare kunne lave noget andet, så som at lukke et enkelt program. Kender f.eks. radmin, men den skal installeres på ofres puter
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:12 #14
brug for mere hjælp ?