Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 21:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Idéer til IT hjemmeside

Jamen, ville da bare høre hvilke idéer i har til et IT site ?

1) Hvad kan det handle om ?
2) Navnet på siden ?
3) evt. andet ?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 21:40 #1
Jamen hvem er ikke interesseret i ideer.... tror nu de fleste vælger at side lidt fast på deres gode ideer, og selv forsøge at udleve dem...*S*
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 21:41 #2
Hehe, jamen hvorfor tror du så der er et inspirations forum ? :S
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 21:50 #3
*S*...deri har du så evigt ret...

Nu er IT og Ideer jo et MEGET vidt begreb.... så måske en lill hint om vilken grene inden for IT der har din interesse ?? De fleste arbejde jo bedst med noget der har deres interesse.... og jeg gætter på  du leder efter en ide til en side du kan lave ??
Ideer har jeg skam massere af... Nogle vil jeg selv forsøge mig med... Men det kan da være jeg har en ide der passer ind i dit univers...og det vil jeg da gerne vidrebringe... men svært at gætte på vilken type ideer du vil "tænde" på
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 21:52 #4
Jeps, søger en ide til en side jeg kan lave. Den skal omhandle programmering.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 21:59 #5
Web pogramering ?? (Html, PHP scripts aplets ol ?? )
Hvad med en site om pogramering  specielt  Håndhåldte enheder

Eller er vi ovre i mere "maskin" pogramering ??
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 22:01 #6
Hehe, sorry for den ringe uddybning..

Vi snakker om html, css, php, asp, java, C++, C# osv.

Skal i hvertfald have et forum med.. har jeg lige fundet ud af.. men hvad mere ?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:03 #7
"Hvad med en site specielt  omhandlende Håndhåldte enheder, Pogrammering af /til disse ??"
skulde der havde stået :-)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:06 #8
Jamen hvad så med en site der handler om hjemmesider på mobiltelefoner ???
Ikke så mange sider der udyber dette emne...*S*
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 22:07 #9
Hmm.. du tænker på pda'er osv. ikk ?

Det aner jeg intet om.. har godt nok en pda, men aner intet om den udover at jeg kan finde ud af at bruge den =P

Som sagt, mener programmering med html, css, php, C++ osv
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:08 #10
Der er jo rigtigt mange der i forvejen handler om Hjemmesider i almindelighed.
Men der er ikke så mange der specialisere sig på et enkelt område.... hvor man så virkeligt går i dybden....
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:11 #11
Er nu også de ting man bruger når man laver hjemmeside til de enheder.....;-) kræver bare visse tilpasninger at få en side til at funger ordenligt....
Men ja....dum idee hvis du ikke hved noget om emnet...*S*

Hvad vil du selv mene er dit speciale ???
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 22:11 #12
Hmm.. Har lært html, css og php, men nu interesere jeg mig mest for C++.. men er lige gået igang med at lære det.. hvad kan man så skrive om ?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:22 #13
Egenligt kan man jo skrive om HVAD somhelst...*S* .... fritidsinteresse ol....

En side som feks. http://www.plinko.net/404/ er jo fantastiks simpel.... og kræver ikke meget viden af ejeren.... Men en kanon ide der holder....og faktisk har et forbløfende besøgstal....
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. september 2005 - 22:28 #14
Hehe.. underlig side, men du har dog ret.. god ide =P

Hmm.. tror bare at jeg lavet et forum, da jeg ikke selv behøver at vide meget om C++ der.. skal dog lige igang med at lave designet.. Har et forum liggende som jeg lavede engang..

Men tak for hjælpen.. Læg et svar og få hele 10 point ! :O hehe
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:39 #15
Jamen lægger et svar

og nu vi er ved det lidt underlige:
Et god ting er jo altid at lave en URL adresse folk kan huske og som forbinde adressen med indholdet... dettil er feks et firma, By, eller personavn jo en god ting... de kan de fleste...*S*
Men hvad gør man når byens navn er "llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" ???
O gnej ...jeg tager ikke pis på dig....det heder byen faktisk.... det er Welsh og  betyder "The church of St. Mary in the hollow of white hazel trees near the rapid whirlpool by St. Tysilio's of the red cave" (skulle vistnok være verdens længste stednavn)
Jo... man vælger da følgende URL  http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.com/ og Vupti... man har verdens længste registrede URL... *S*

Et C++ forum lyder da som en udemærket ide...*S*... held og lykke med det
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
07. september 2005 - 04:26 #16
Hi Hi....sikke ideer man får når man får for lid søvn...

Hvad med et modstykke til HTML For Dummies" ...... "HTML BY Dummies" ?  ...*G*