Avatar billede varmeskud Praktikant
05. september 2005 - 00:56 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bruger man sin PDA som fjernbetjening?

Hej

Når jeg har siddet og leget på min PDA i kedsomhed har jeg set den kan bruges som fjernbetjening. Men værd gang jeg har prøvet har jeg ikke kunnet finde ud af det. Så ville jeg høre om der var en som kunne hjælpe mig med det.

Jeg har en HP h2210.

Jeg har nemlig fået smidt min fjernbetjening væk til min skærm med dvd afspiller i mærket Denver til bilen. Og nu kan jeg jo så ikke sætte undertekster på filmene. Og det er rimmelig øv at jeg ikke kan det.

Så hvordan kommer jeg igang med at bruge PDA som fjernbetjeniing i stedet for?

Kan men evt. lægge flere fjernbetjeninger (ved ikke hvordan det staves i fler tal) ind på den? Da jeg jo både slipper for at finde fjernbetjeningen når kæresten ikke villle have man skifter (joke) men så man slipper for at skulle finde den enkel fjernbetjening da jeg har en til soveværelset og en til videoén der, en til tv i stuen og en til parabol og en til sourand anlægget og en til videoén der iinden. Lige ledes samme antal betjeninger i den anden stue. Kan man få alt det ned på PDA så man har den til det hele hvor man så kan skifte mellem dem?

Mvh Kim
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2005 - 15:43 #1
Du skal gå I programmer og vælge "NEVO" Når programmet er åbnet vælger du "Add Device" der kommer så en guide frem som du blot skal følge, og ja du kan sagtens hav e flere stykker udstyr på Pda'en såsom tv,radio,parabolmodtager osv.
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. september 2005 - 16:24 #2
hmm syntes ikke at kunne findew ud af det. under bånd brede menu hvad skal man så der? jeg har jo ikke den rigtige fjernbetjening og ved ikke kode og det.
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2005 - 19:58 #3
Når du har åbnet NEVO gør du følgende>>>klik på "Add Device" så klikker du "Next" og så er du hvor du skal vælge "Device" her vælger du "TV" og klikker "Next" så skal du vælge hvilket mærke dit Tv er f.eks. philips så du sætter markeringen i "Select Brand" og klikker "Next" klik på den lille pil  ud for "Brand" og vælg Philips (Dit Tv mærke)klik igen på "Next" og igen "Next", nu skulle du være klar til at afprøve så på billedet du får frem klikker du på Tv'et og du får nu en fjernbetjening frem hvor du ganske enkelt afprøver de forskellige funktioner "Forneden på skærmen er der 2 pilen hvor du hvis du klikker på dem kan få de forskellige funktioner frem såsom lyd, kanaler osv.
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2005 - 19:59 #4
Ps.. Hvius du vil lægge yderliger ting ind som f.eks videomaskinen starter du vejledningen igen
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. september 2005 - 20:04 #5
hmm jeg for ikke det med hvor man kan vælge hvad for et mærke det er hos mig. Jeg ryger over det og hen til bånd
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2005 - 22:08 #6
Og du har sat en klat i "Select brand" under menuen "Device Setup Methods"
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. september 2005 - 08:05 #7
jeps efter jeg vælger "select brand" kommer jeg til step 4 hvor derf står

Choose brand and selection and then test
brand : 3M (kan vælge en masse her)
Selection : 1 (her kan jeg kun vælge 1)

så er der ikoner med tekst ;
power    ch +    mute    1

så kommer jeg til step 5 som hedder device image selection hvor jeg vælger "tv"
så step 6 som hedder label device

please label the device
device label : 3M TV (her kan jeg så skrive hvad den skal hedde.

så trykker jeg "done" og så tænker den lidt og så kommer den ud i menuén igen med hvad jeg ville. men hvis jeg vælger den fjernbetjening jeg lige har lavet kan jeg ikke gøre noget på tv.

Hvordan og hvor ledes her fra så?
Avatar billede rebecca Novice
06. september 2005 - 14:46 #8
hvilket tv har du?
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. september 2005 - 18:28 #9
denver 7" skærme til bilen som bilka vist nok solgte sidste uge. Men har også lige prøvet på mit thomson tv samt satelit boks fra canal digital. men kan ikke få den til at virke.
Avatar billede rebecca Novice
07. september 2005 - 08:43 #10
Det kan være at "Device code" ikke er den rigtige, hvis du starter Nevo og trykker på "Add Device" og så på det lille ? tegn så får du en vejledning i hvordan du skal gøre
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. september 2005 - 08:04 #11
okay. Jeg kan desvære ikke læse det engelske der står der og få noget brugbart ud af det :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. september 2005 - 11:26 #12
Jeg ville rigtig gerne have noget hjælp så jeg kan bruge den
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2005 - 13:45 #13
Prøv at starte Nevo igen og starte forfra, vælg add device osv. husk at når du når til Choose brand skal du finde dit TV på listen og derefter gå videre
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2005 - 13:50 #14
En anden mulighed er jo at device koden ikke er rigtig til dit tv, prøv da at starte guiden igen add device osv. men denne gang skal du ikke vælge select brand men browse device code, prøv koderne igennem til du finder den rigtige du kan afprøve om de virker ved at klikke på knapperne power,ch+  og mute
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. september 2005 - 14:43 #15
når jeg vælger bånd kan jeg ikke vælge mit tv. det er vist der det hele går galt.

jeg kan ikke se nogen steder at jeg for mulighed for at vælge kode

:-(
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2005 - 15:21 #16
når du trykker på add device kommer der først noget tekst derefter vælger du device = TV og trykker next, du er nu i menuen "device setup methods" der sætter du klat i "Select Brand" og trykker next, du er så kommet til menuen "Choose brand and selection and then test" I Brand vælger du dit Tv (på min 2210 er der et Thomson tv) Selection skal bare stå på 1 og vælg så next, menuen hedder nu "Device Image selection" her vælger du tv hvis det ikke alderrede står der og trykker next, næsten ved vejs ende menuen er nu "Label device" her skriver du f.eks Thomson Tv og trykker så på done
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2005 - 15:35 #17
hvis det stadig ikke virker kan du hente en opdatering til nevo ganske gratis her>>>http://nevo.mynevo.com/mynevo/Updates/Updates.aspx
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. september 2005 - 20:34 #18
Hej

Undskyld jeg ikke lige har fået svaret dig.

Men der hvor det gik galt var når man skal vælge TV der havde jeg overset at man skulle klikke ud for det M3 hvor man kan vælge det.

Men rigtig mange tak nu virker det.
Avatar billede rebecca Novice
26. september 2005 - 20:47 #19
:o) Godt du fik det til at virke....og tak for point
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. september 2005 - 08:36 #20
Godmorgen.

Efter jeg fandt ud af hvor man vælgede TV kan jeg nemt finde ud af det efter det du har skrevet.

Så det er slet ikke så svært. Men første gang .. hehe...

Men mange tak for du har haft så meget tolmodighed med mig ;-)
Avatar billede rebecca Novice
27. september 2005 - 21:08 #21
selvtak :o)