Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 14:01 Der er 9 kommentarer

session.sessionId skifter pludeslig

Hej Eksperter!
Jeg har en ASP-løsning kørende på en IIS 5.0.
Løsningen kører både i et udviklingsmiljø og på en produktions server. Opsætningerne er de samme og fejlen er også identisk.

Jeg bruger cookies og sessions til at holde styr på hvem brugeren er og om han er logget ind. Når jeg klikker lidt lidt og bruger nogle af de forms hvor i cookies bliver benyttet til at huske datoer skifter min session.sessionID pludselig og brugeren bliver logget af.

Er er nogen der har en ide til hvad der sker??
Avatar billede busschou Praktikant
02. september 2005 - 14:17 #1
hmm, man får jo kun eet sessionID og det får man når man opretter en ny session
Så hvis det skifter må det vist være fordi du får tildelt en ny session
At du får tildelt en ny session kan så skyldes mange ting
Men muligvis har du en session.abandon et sted?
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 14:27 #2
Ja det har jeg men den bliver ikke kalt. Det sker randomly og umiddelbart uden nogen sammenhæng, andet end at det er ved submit i nogle bestemte forms at problemtet opstår.

Jeg har kigget min kode nøje igennem og der bliver ikke brugt noget der umiddelbart kan kalde en session.abandon.
Avatar billede busschou Praktikant
02. september 2005 - 14:29 #3
hvis du ved præcis hvilket forms det sker ved så prøv at poste de forms herind, samt den kode som køres når formen er submittet
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 14:47 #4
Det er altså flere tusinde linjer kode...
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 14:48 #5
Jeg kan løbe det igennem med dig på skærmen...
Avatar billede busschou Praktikant
02. september 2005 - 14:49 #6
hmm okay, det er bare svært at gætte uden at se koden jo
Du siger at det sker når du submitter en form, ergo må det være i den kode det sker....det er det bedste jeg kan sige så
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 14:55 #7
Ja men jeg tror det er eller andet med IIS 5.0 eller noget med nogle cookies der konflikter.

Jeg kan godt forstå det er svært at gætte, skal jeg paste hele koden ind her...
Avatar billede busschou Praktikant
02. september 2005 - 14:58 #8
Det er jo op til dig selv ;o)
Jeg er ikke specielt inde i IIS hverken den ene eller anden version, så hvis det er en bug i IIS så kan jeg ikke hjælpe
Omvendt hvis det er fordi du har søgt og søgt igennem koden og derved stirret dig blind, så er det da muligt jeg kan se fejlen, nogen gange skal der bare andre øjne til jo :o)
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
02. september 2005 - 15:48 #9
Ja det er rigtigt, er lige væk et par timer. Tager handsken op senere...