Avatar billede bahne2000 Novice
01. september 2005 - 22:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apache Webserver - modtage url forward

Hejsa,

skal man slå noget fra eller til på en apache webserver for at der kan laves en URL forward til den ?
Avatar billede webt Nybegynder
11. september 2005 - 01:00 #1
Hvad mener du præcis med en url forward? sendes brugeren fra en url over til en anden url som er hostet på apachen eller skal den fange et domæne ?

Hvis det er nr 2 så er det virtual hosts du skal ha fat på
http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/index.html

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
    DocumentRoot /en/elleranden/mappe/
    ServerName domænet-den-skal-fange.dk
    ServerAlias domænet-den-skal-fange.dk
</VirtualHost>

Og så burde du være oppe og køre

Mvh
Martin
Avatar billede bahne2000 Novice
11. september 2005 - 12:51 #2
UPS! Jeg har fået løst det....  Jeg var bare ikke helt tålmodig på TTL (time to live).
URL Forward på Gratisdns.dk ... når du skriver blah.mitdomain.dk i url skulle den smide dig hen på en en .html(.php) på min server i en bestemt mappe.
Avatar billede webt Nybegynder
11. september 2005 - 12:54 #3
Ah :) bare helt i orden

Fortsat god dag
Martin