Avatar billede sexlir Nybegynder
31. august 2005 - 18:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Javascript der logger sig på brugerens eget emailprogram

Hej eksperter
Jeg har et phpscript ( formular ) på min hjemmeside, hvor kunder kan bestille forskellige ting. Det har gennem flere år fungeret perfekt. Scriptet kontrolerer at felterne er korrekt udfyldt. Så langt så godt.
Det der er mit store problem er at en eller anden åbentbart er blevet lidt sur på mig. Vedkommende sender ca 50-100 email om dagen.Vedkommende anvender forskellige email adresser, der opfylder de betingelser scriptet tjekker ( navn@domain.dk ),så det er ikke muligt at "frasortere" disse email på serveren, da jeg jo ikke kan bestille andet end bede serveren om at filtrere disse email.Jeg ønsker ikke at "tjekke"via DNS, for domænet eksisterer som regel.
Jeg kom så til at tænke over om det ikke er muligt ,via javascript eller lignende, at brugeren skal bruge sit eget emailprogram til at sende formularen?
Hvis brugeren anvender sit eget email program til at sende formularen kan jeg filtrere denne emailadresse.
Desværre er jeg ikke nogen ørn til at programere i hverken jave eller php, så hvis en af jer kunne hjælpe mig vil det glæde mig meget.
Jeg er også modtagelig for alle andre forslag, bare jeg slipper for alle de "spam" email.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2005 - 18:58 #1
hvis det er javascript skulle du nok spørge i javascript kategorien

iøvrigt kan man normalt sagtens få et email program til at bruge
falsk adresse så jeg tror ikke på ideen
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. august 2005 - 19:05 #2
Gør det besværligt at sende for mange mails, generer en kode i et billede som brugeren skal taste ind. Det stopper ikke alt men man skal godt nok kede sig hvis man gider gøre det 50 gange. Hvordan du gør det skal du nok over i php katagorien efter
Avatar billede sexlir Nybegynder
31. august 2005 - 19:05 #3
arne v  Tak for dit svar. Jeg vidste ikke at man kan få et email program til at bruge falsk adresse. Jeg ved ikke om det skal være et javascript eller en anden type. Jeg var nok lidt for hurtig med min overskrift.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. august 2005 - 19:07 #4
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. september 2005 - 15:07 #5
luk du bare ved selv at smide et svar og acceptere det hvis der ikke er mere.
Avatar billede sexlir Nybegynder
02. september 2005 - 07:40 #6
Lukket