Avatar billede lighterus Nybegynder
31. august 2005 - 11:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Autocad 2005: Scale på bottom toolbar, hvordan?

Jeg er ret ny i autocad, men har nogenlunde lært at lave egne toolbars osv. vi sidder på forudinstallerede computere og på min skærm har jeg en text med scale 1:100 f.eks. som gør at jeg let kan ændre hvilken målestok jeg tegner i(se http://www.upitfree.dk/upload/files/hvordan.JPG). Hvordan kan jeg få denne frem på en andens skærm ? Den er nemlig kun på min og jeg har forsøgt at tilføje den ved at klikke på den lille pil ved siden, men uden held.

Har også forsøgt at tilføje den som en ekstra tool på toolbar, men uden held.

Arbejder i autocad 2005.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:30 #1
Jeg kan ikke "se" din fil (tilsyneladende lukket) men jeg tror at det er når du arbejder i layout du kan se "VP Scale". Hvis du vil have det synligt/skjult skal du hjøreklikke på den lille pil helt ude til højre, så får du mulighed for at ændre indstillingerne. Men som skrevet jeg kan ikke se den fil du har lagt ud. Jeg har også lige en kommentar til at du skriver at du kan vælge hvilken målstok du vil tegne i: Generelt tegner man 1:1, det er først når man opsætter printet at man vælger hvilket målforhold tegningen printet ud i.
Avatar billede lighterus Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:32 #2
Tak for svaret, jeg fik ikke helt svar på det jeg mente, da jeg har fundet ud af det tidligere, men det var rart at få klargjort det med at man altid tegner 1:1 det vidste jeg godt, men jeg lurede på om det var anderledes når man satte den til 1:50(altså om stregtykkelsen ændrede sig) , men det tror jeg ikke den gør.