Avatar billede pesa Nybegynder
30. august 2005 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begynderhjælp til SSI

Hej Eksperter

Jeg er ved at sætte mig ind i hvordan SSI fungerer. Læser introduktionen på www.html.dk. Er nu kommer til "Hvordan afvikler man SSI lokalt?" på http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion2.asp .

IIS, PWS eller Apache? Linksene virker meget gamle!

Hvad skal jeg gøre for at få SSI til at fungere? Nye links?

Nogen der kender et link til en nyere og opdateret gennemgang af ssi?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2005 - 14:10 #1
på windows XP pro, kyler du bare din windows skive i, og installere Internet information server.. (IIS)..

Derefter kan du afvikle SSI i c:\inetpub\wwwroot\ samt andre vituelle mapper...
Avatar billede janbb Juniormester
31. august 2005 - 02:46 #2
Ja i XP pro er det temmelig problemfrit at få det til at fungere lokalt.Hvis du skal kunne 'se' dine sider ude fra 'den store verden' skal du desuden rode lidt med TCP indstillingerne til din internetforbindelse og 'opsætningen' - der kan tilgåes via højreklik på 'denne computer' - 'administrer' der er et menufelt der opstår når du har installeret IIS (fremkommer osse i kontrolpanelet).
Avatar billede janbb Juniormester
31. august 2005 - 02:53 #3
Apropo include-filerne du hentider til skal du bare sikre dig at det programmeringssprog du ønsker at anvende er krydset af i opsætningen.
PHP skal inst. separat.(er ikke standard)
Avatar billede pesa Nybegynder
21. april 2006 - 19:07 #4
nogen der vil have point?
Avatar billede pesa Nybegynder
11. oktober 2007 - 00:34 #5
Lukkes.