Avatar billede perj Nybegynder
30. august 2005 - 09:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Siemens Gigaset viser ikke korrekt nummer mere.

Jeg har 2 forskellige modeller af Gigaset, som i et års tid har kunnet vise nummer korrekt og uden problemer. SL1 colour og SL100.
Begge telefoner er pludselig (samdidig) holdt op med at vise alle cifre korrekt i vis nummer. Viser kun de 6 sidste cifre, hvoraf kun de sidste 5 er korrekte. Kontaktede derfor TDC hvor vi har købt både fastnet og trådløst Gigaset. TDC resatte centralen, og målte i øvrigt forbindelsen til at være fejlfri. Vi har også midlertidig fjernet de analoge fastnet telefoner, som for øvrigt også er købt hos TDC. Har uden held talt med Siemens.
PS: Intet er ændret, kabel, installation, eller andet, men har bredbånd i samme hus på en selvstændig linie. Gode råd er "dyre" så 200 point;-)
Avatar billede ranger1 Nybegynder
30. august 2005 - 18:21 #1
Jeg tror ikke der er noget galt med din telefon/bredbånds linje, det er simpelt hen telefonernes display der er gået sig en tur, havde selv et Gigaset for nogle år tilbage og den gjore det samme som du beskriver, viste numerne endten delvist eller slet ikke, send dem til en gang display udskiftning det er det der skal til.
Avatar billede perj Nybegynder
30. august 2005 - 22:42 #2
Desværre ikke ranger1. Begge telefoner samme dag - det kan jo ikke være rigtigt.
Avatar billede ranger1 Nybegynder
02. september 2005 - 17:58 #3
har du prøvet at sætte dem til på en anden linje feks naboens, hvis de gør det samme så er det nok som før omtalt en display fejl og det er nok desvære lidt af murphys lov der er trådt i kraft den dag det skete.

Murphys lov, som siger, at alt det, som kan gå galt, går galt ... og på det værst tænkelige tidspunkt
Avatar billede perj Nybegynder
05. september 2005 - 10:34 #4
Det viste sig at være en periodisk fejl i basestationen.
Avatar billede perj Nybegynder
05. september 2005 - 10:35 #5
Basestationen blev ombyttet og fejlen er borte, men ellers tak for indsatsen.