Avatar billede thrillseeker Nybegynder
29. august 2005 - 18:47 Der er 7 kommentarer

search field / søge funktion på website

Jeg er i gang med at skrive et website i html, i den forbindelse vil jeg gerne oprette et søge felt på hoved siden, som kan søge på mine underdokumenter. eks. man indtaster "aff" herefter kommer resultatet frem, et uddrag fra faldskaerm.html. da "aff" er en del af faldskærms uddannelsen.

Mvh og på forhånd tak
Morten
Avatar billede soundgarden Nybegynder
29. august 2005 - 18:49 #1
Du kan ikke lave søgefunktion i html - det kræver .asp eller .php kodning...
desværre...
Avatar billede plazm Nybegynder
29. august 2005 - 18:51 #2
Uden at vide det tror jeg at du skal have portet dit indhold på siderne ind i en database for at søgningen bliver nem, men under alle omstændigheder mener jeg at du skal have fat i et serverside sprog.
Avatar billede plazm Nybegynder
29. august 2005 - 18:51 #3
nå der blev det så bekræftet :)
Avatar billede soundgarden Nybegynder
30. august 2005 - 12:40 #4
Der skal desværre være en database at søge information i - hvis dette skulle ske i html skulle den søge i alle de html filer der skal til for at lave et site - Er der tilknyttet en database til sitet?
Avatar billede thrillseeker Nybegynder
30. august 2005 - 20:35 #5
Hvordan lægger jeg dette over i en data basre.. Jeg har ikke rodet med dette før...
Findes der noget opslagsværk som jeg kan bruge, og som er til nybegyndere...
Avatar billede soundgarden Nybegynder
30. august 2005 - 21:03 #6
Det letteste vil nok være at købe en lille grøn folder/bog fra forlaget Libris (www.libris.dk) der hedder:
PHP og MySQL
for absolutte begyndere

Den koster 59 kr.

Når du er igennem den vil du ha en god forståelse af hvad MySQL og PHP er for noget - derefter kan du forsætte din søgen på viden her på Eksperten eller ta næste skridt og købe:
CMS med Dreamweaver, PHP og Mysql som er en grøn bog fra forlaget Globe (www.globe.dk) den koster 199- og er alle pengene værd - sammen lagt kommer du så af med 260 kroner men så er du og meget klogere på hvor tingene hænger sammen.
Avatar billede thrillseeker Nybegynder
02. september 2005 - 01:46 #7
Tak for hjælpen.. Det viser sig at der er andre med samme problem som jeg. Løsningen viste sig på www.zip.dk
med et lille script kaldet homesearch  ellers tak for hjælpen