Avatar billede redhack Nybegynder
29. august 2005 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

billeder, musik osv. til Mobiltelefon

I øjeblikket så findes der jo rigtig mange hjemmesider hvor man kan købe billeder, spil og musik til mobiltelefoner, men det er jo virkelig dyrt.. Derfor kunne jeg godt tænke mig at lave min egen hjemmeside hvor jeg kan sælge ting til mobilen (naturligvis til en noget mere fair pris). At lave hjemmesiden tror jeg ikke vil være noget problem, men at få rettighederne til at sælge ud af diverse billeder og musik må jo koste en del. Jeg har kigget lidt på qxl efter en samlet pakke, som man kan starte op på, men jeg syntes ikke at jeg kan finde noget.. :( Kan i finde nogle links til mig hvor jeg kan købe rettighederne til ting som man kan få brug for til mobilen?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 09:17 #1
Du kan prøve at kontakte ham her:

http://www.drawshop.dk/

- han sælger vist stadig pakker af illustrationer til mobiltelefoner.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
29. august 2005 - 11:33 #2
Hey.

Det er ikke lige til at lave sådan en side.
Du skal have en aftale med en smsgateway. have den mediekode.

Der efter skal du betale for at kunne sende overtakserings smser ud.

Ringetoner skal der betales koda på pr download og billederne skal der i de fleste tilfælder også betales et gebyr for pr download.

og når de ting er lagt sammen er du oppe på de priser man ser på 12send.dk som nok er en billigste i Dk hvad mobilecontent angår.

Men du kan kontakte nogle provider og høre om du kan få nogle aftaler hjem. der findes mange du søger bare efter mobile content provider på google.

Men husk de rettigheder og at alt der sælges SKAL DRM beskyttes. Det er et krav selv om smsland og andre store hvis ikke lige har fået det ind i deres system.
Avatar billede redhack Nybegynder
29. august 2005 - 12:20 #3
--> Nielle

Det ser mest ud til at være nogle julebilleder de har.. Ikke helt hvad jeg leder efter.

--> Big_ossi

Jeg har da taget det meste tekniske i betragtning.. Ellers ville jeg jo spøge om det i stedet for billeder..

Ideen er at folk skal kunne downloade direkte til deres pc, og selv uploade tingene til telefonen da de fleste brugere har IR eller Bluetooth.

DRM beskyttelse afhænger vel af hvem jeg køber billeder osv. fra.. Tag f.eks. diverse musiktjenster som eksempel.. Det er ikke alle som beskytter deres musik..
Avatar billede areon Nybegynder
29. august 2005 - 18:46 #4
Hej RedHack,

Jeg driver til dagligt et community site udenfor landets grænser, og jeg har "Lejet" en fuld pakke lige til at implimentere.. Jeg måtte dog give afslag på 75% af indtjeningen da, 50% går til Mobil udbyderen og 25% til ejeren af "modulet".. Men kom til et modul gratis, og med rig mulighed for indtjening. :)

Vil da også mene at du kan få en aftale op og stå herhjemme hvis du har et ordentligt grundlag og evt. en velbesøgt side. ingen siger jo nej til merSalg. :)
Avatar billede redhack Nybegynder
26. september 2005 - 10:32 #5
Tros areons tilbud så fandt jeg selv noget via. google som kunne bruges i fremtiden.