Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 16:44 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

er der en der vil se om min iis virker udefra?

hej
Jeg har lige installeret iis på min win xp pro men jeg ved ikke hvordan man kan se om det virker udefra, jeg har oprettet mig på dyndns.dk på domainnavnet "harthimmer.lir.dk" men hvis jeg skriver det, skriver den "siden kan ikke vises" hvis jeg skriver lan ip(192.168.0.10) så virker det, og jeg har åbnet port 80.
er der en der lige vil se om det virker, eller fortælle mig hvorden man gør.
det skal lige siges det er kun en test side, og jeg har lagt den i mappen:C:inetpub/wwwroot og kaldt den for index.htm
hilsen Tom H
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. august 2005 - 16:46 #2
den virker ikke :)
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 16:52 #3
Der er i hvert til fald ingen hul. Får ikke engang IP ved ping, dvs. domænet/subdomænet findes ikke.

Og du har åbnet Port 80 så den peger ned på den lokale IP 192.168.0.10 ?
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 16:55 #4
Hvad så med wan ip'en (62.61.128.153)?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 16:57 #5
Heller ikke noget hul !
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 16:57 #6
Hvilken forbindelse har du og hvilken router ?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 16:59 #7
Sidder du en i Boligforening ?
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 17:04 #8
min router er en d-link airplus g+ wireless og jeg er koblet op via arrownet
i en antenneforening
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 17:09 #9
Er IPen med sikkerhed den eller en du ser på www.myip.dk ?

I Routeren er der et sted der står WAN IP hvad står der ?
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 17:12 #10
og ja port 80 peger på lokal ip 192.168.0.10
windows firewall er slået fra.
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 17:16 #11
hov i routeren står ip 10.0.124.242 hvordan kan det være når myip.dk siger
62.61.128.153?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 17:21 #12
Ahh, det er fordi Antenneforening du har tilsyneladende har 1 ekstern IP ved ArrowNet så skal du kontakte Antenneforeningen og høre om du kan få en Ekstern IP så du kan sætte en server på !
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 17:31 #13
Det her hvad routeren siger:
IP Address  10.0.124.242
Subnet Mask  255.255.0.0
Default Gateway  10.0.255.254
DNS  62.61.130.1 62.61.131.1
men jeg må prøve at kontakte min antenneforening og høre om jeg kan få en ekstern IP
der er vel ikke andre muligheder??
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 17:36 #14
Da du ikke har en ekstern IP kan det ikke lade sig gøre !
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 17:48 #15
Jeg siger tak for hjælpen, Leif vil du lige ligge et svar?
hilsen Tom H.
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 18:33 #16
Lad os høre hvordan det gik.
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 18:45 #17
Leif du havde ret, jeg har lige været inde på arrownets hj. side,
der kan man bestille en fast ip adresse som er tilknyttet min mac. adresse, men der går lige et par dage så vender jeg tilbage, endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede norphf Nybegynder
28. august 2005 - 18:51 #18
hmmm, det er ligemeget om du har en fast ip eller ej, tror ikke at du går ud med samme ip som alle andre der arrowNet.

Er du sikker på at der også er lukket op i firewallen på routeren?

Der er routere hvor det ikke er nok at nat'te 80 til en IP, man skal stadig åbne for porten i firewallen...
Avatar billede harthimmer Nybegynder
28. august 2005 - 19:05 #19
der står på arrownets hj.side hvis man skal lave en server, spille spil, mm
skal man bestille en fast ip adresse, man skal så være opmærksom på at man selv skal have en firewall da der er åben til internettet og man kan ses af andre, så jeg tror det er der fejlen ligger.
Avatar billede norphf Nybegynder
28. august 2005 - 19:11 #20
Ja det er fordi at eller så skifter din ip hele tiden, det der er meningen med en dyndns domæne navn er at du er fri for at have en fast ip, den opdater den ip du kommer ud med ved at gå ind på en hjemmeside.
Det er da selvfølgelig nemmere at have en fast ip så man er sikker på at ip'en altid virker. Men det er ikke et krav.

Men uanset det, så hvis din ip ikke er skiftet side du oprettede/opatere din dyndns (Dvs at det er den rigtige ip der står på hjemmeside når du logger ind) så skal det virke med din firewall
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 19:33 #21
norphf -> Da han ikke direkte er på nettet, vil det ALDRIG virke, man kan dog hos Arrownet normalt bestille så man har mulighed for at for at sætte servere og lign. op. De tildeler dog fast IP uanset hvad. Derfor kan man stadig godt bruge DynDNS til formålet !
Avatar billede norphf Nybegynder
28. august 2005 - 19:40 #22
Han er direkte på nettet...
Han har ikke samme IP som sin nabo (Hvis han også har arrownet)
Man har hver sin ip, ved det da jeg har en ven der også bruger arrownet(i Ringe), han kobler op til hans computer, og han har ikke fast ip.
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2005 - 20:10 #23
Hvis hans router skriver 10.0.124.242 i WAN IP er han IKKE direkte på nettet, da den IP range er forbeholdt for private LAN.