Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. august 2005 - 17:34 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Kan du tegne en Globe (kugle)

Jeg står og skal bruge en tegning  af en globe/klode/kugle til et logo jeg arbejder på... men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an...så jeg håber der sider en derude med fantasi, talen og evner til at hjælpe mig.

Tegningen skal være en stregtegning (s/h) og være synlig (Genkendelig) i mange størelser, og må gerne være let gengivelig i frihånd, men ikke et must (Altså have logo egenskaber)
Kuglen skal forestille en klode eller et rundt net (Lige som en stregtegning af jordens længde/bredegrade) men den må ikke forveksles med jorden..... Altså med et andet "mønster" (Den skal heller ikke linge en fodbold, basketball eller ligende)
Meningen er at beskueren skal se en "fantasi Klode / kugle" eller et  "rundt net"

Har du en ide til hvorledes sådan en klode/kugle ser ud ??? Så vil jeg blive glad for dit input....

c",)

.
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 18:34 #2
Flot weblex, hvis du spørger mig :^) men jeg ved selvfølgelig heller ikke, hvad den skal bruges til.
Avatar billede weblex Nybegynder
27. august 2005 - 18:37 #3
Tak :o)
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 18:55 #4
Jeg mener godt iøjenfaldende logo. Minder mig i øvrigt om M.C. Escher's konveks/konkav tegninger - og bedre anbefaling kan det vel ikke få :^) Ja tænk, sådan var der nogen, der engang tegnede i hånden.
http://images.google.com/images?q=Escher&hl=en&btnG=Search+Images
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. august 2005 - 18:55 #5
takker webx
Har selv været inde på lidt ala det samme men har ikke kunne få det til at svinge.
De er begge meget pæne... men et stykke fra hvad jeg er på jagt efter... Jeg kan bedst lide http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10852
http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10851 syntes jeg ligner måske lidt fomeget en golfbold...*S*
Men de er dog begge alt for "Tunge", og godt nok er de 3D at se på....men mangler "Globe/Net" efekten (rumlighed)
Måske hvis man lave http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10852 med tyndere og færere linier ??
Du kan ser her hvad jeg mener http://tinyurl.com/9jwhd .........
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. august 2005 - 19:05 #6
hexya --- >>

*S* ... Er selv vildt fasineret af escher... (Og tænk sig den man blev smidt ud af skolen fordi han ikke kunne mattematik ???)

Jeg har tilladt mig at lege lidt med at scanne en af hans tagninger og lave den til et bagrunds mønster...
Du/i er velkommen til at nappe det hvis i er til denslags "pjat" på feks hjemmesider....

Djævle og Engle" 300x300 Jpeg
sRGB --> http://tinyurl.com/botxq
S/H    ---> http://tinyurl.com/das52

c",)

.
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 19:49 #7
Jamen det var da pudsigt-hyggeligt, at du også kan li ham :^). Jeg har en del bøger med ham. Ja, er det ikke herligt, bare fordi man ikke kan regne, så er det jo ikke sikkert at 2+2 ikke er lig 5 :^)
Avatar billede weblex Nybegynder
27. august 2005 - 19:57 #8
Med fare for at bryde ind i en større matematisk-filosofisk diskussion ;o)

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10854

Bedre bud har jeg nok ikke...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. august 2005 - 20:04 #9
*S*... En tiltet klode...*S*.... pæn... men alt for meget pictogram....ingen rumlighed...og ligner jorden alt for meget

webx
Hvad jeg mente med mit link var om http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10852 kunne tegnes med fære og tynder streger ... og 3D, så man kan se "igennem" den ???
Avatar billede hexya Nybegynder
27. august 2005 - 20:13 #10
weblex> var det så ikke her du skulle tage udfordringen op og alligevel give dig selv en chance mere på et 3D-prg :^) Jeg forestiller mig - i al min naivitet - at en globe er det nærmest grundlæggende "template" der tilbydes i et 3D-prg.
Avatar billede weblex Nybegynder
27. august 2005 - 20:14 #11
Jeg kan godt lave færre linier - men ikke så man kan se igennem den, desværre.

Hvis du ikke har heldet med dig her, kunne du måske prøve http://www.3dmaxer.dk/, hvor chancen for at møde 3d-grafikere er større.

weblex - med le ;o)
Avatar billede weblex Nybegynder
27. august 2005 - 20:15 #12
hexya -> enig. Men jeg har desværre ikke adgang til et rigtigt 3d-program :o/
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. august 2005 - 20:26 #13
hexya >> *S*... ja...en globe er vel et grundlægende element.....men ikke et der er let et tegne...*G* ... og jeg har "kun" photoshop *GGG*

webx >>
Takker for dit gode fosøg... hænger lidt på og ser om ikke en løsning skulle dukke op, ...ellers prøver jeg da 3dmaxer *S*...(god ide)
Avatar billede hexya Nybegynder
29. august 2005 - 12:49 #14
Jeg har forsøgt at lave "noget" *lol*, men jeg har ingen site at uploade på. Så hvis du vil se den, må jeg have en mail-adresse.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
29. august 2005 - 17:13 #15
Hexya >>

Jamen det vil jeg da gerne se :-) ... du kan sende det til jgom at privat.dk

....
Avatar billede hexya Nybegynder
01. september 2005 - 00:07 #16
Jeg siger ikke, du skal falde i svime over det (heller ikke på den ufede måde :^), men jeg synes da i det mindste godt, du kan give mig en kommentar til det.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
01. september 2005 - 00:14 #17
hexya >> Jamen vil da gerne kommentere det.... men har ikke fået en mail fra dig enu ?
Avatar billede hexya Nybegynder
01. september 2005 - 09:41 #18
Jeg har lige opdaget, at du ikke er den eneste, der ikke har modtaget mine pics-vedhæftede, mails uden tekst. Måske sidder der et uintilligent Spamfilter og smider mails uden tekst-indhold ud?!
Jeg sendte den ellers under:
Emne/Subject: Globe fra amatøren hexya

Sender den igen denne gang med noget tekstindhold.
Avatar billede hexya Nybegynder
01. september 2005 - 20:02 #19
Nu har jeg også prøvet at sende en email uden attachment. Spændt på at høre om noget af det overhovedet når frem til dig, eller det fx viser sig, at der er en lang række mailtjenester du slet ikke modtager fra.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
01. september 2005 - 22:23 #20
Underligt... har ikke modtaget noget enu ?? ....De eneste tjenester jeg ikke modtager fra er dem TDC sortere fra...men det får jeg besked om... sikker på du sender til rette ard ??

jgom at privat.dk
Avatar billede hexya Nybegynder
01. september 2005 - 22:53 #21
Det er edderhyleme for underligt, for jeg få ikke nogen deamon-beskeder om at modtageren ikke ville eller kunne modtage emails'ene.
I morgen prøver jeg lige at sende til et par venner for at se om de kan modtage - de sidder med egen mailserver. Så, hvis de kan, men den anden, der heller ikke kunne modtage dem (http://www.eksperten.dk/spm/643778) også har TDC - så ved jeg godt, hvem vi skal slå i hovedet. Men mere om det i morgen.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. september 2005 - 09:55 #22
Nu har jeg tjekket at mine mails - både uden tekst, med tekst og med attachments - bliver modtaget af firmaer m egen mailserver, af TDC standard privat-mailservice, såvel som af firmaer med TDC-VPN.

Nu har jeg sendt den en sidste gang for at sikre, at det ikke var min mailtjeneste, der var i uorden ved de tidligere afsendelser.

Hvis du heller ikke modtager dem denne gang, så ville jeg tjekke med din udbyder - for så er der sandsynligvis en lang række tjenester, du slet ikke kan modtage mails fra.
Muligvis står dit spamfilter helt ude i skoven.

Pga. af problemerne ville jeg være taknemmelig, hvis du lige gad returnere, de mails du får, med et "modtaget" - såfremt du da overhovedet modtager noget.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. september 2005 - 17:16 #23
Har lige chekket alt op...
Det er TDC standard privat-mailservice jeg har
og alle spamfiltre er slået fra.... så det kan ikke være problemet...

Har du ikke en adresse jeg kan prøve at sende til... så kan du retunere den ??
Avatar billede hexya Nybegynder
05. september 2005 - 20:24 #24
Se adresse i sidste indlæg:
http://www.eksperten.dk/spm/638823
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. september 2005 - 20:32 #25
Har sent en test mail
Avatar billede hexya Nybegynder
06. september 2005 - 09:31 #26
Har returneret den med pics af Globe som vedhæng.

Har desuden sendt to til. En til JGOM, og en til jgom, som jeg sendte alle de tidligere til.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 15:10 #27
Jeg fatter ikke hvorfor dine mails ikke når frem...
Nå... men har lige leget lidt med mine mailregler...så hvis du lige gider forsøge en sidste gang ?? ... Nu SKAL den kunne komme igennem.
Avatar billede hexya Nybegynder
06. september 2005 - 22:36 #28
Når nu vi lige havde fået hul igennem, så var det måske ikke så smart, at du forlod din PC, før vi også havde fået pics igennem som det hele jo handlede om - eller så gik der bare kuk i din mail igen.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 22:43 #29
hexya >>
herligt vi fik hul på bylden...*S*

WOW.... flot arbejde...*S*... og god ide
eneste minus er den kantede form på ringene, men det er jo til at lave om på.... kan lide formen

Smid et svar.... så jeg kan fordele lidt point mellem jeg....
(weblex har også fortjent for sin insats..*S*)
Avatar billede hexya Nybegynder
07. september 2005 - 00:15 #30
Svar :^)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
07. september 2005 - 00:19 #31
weblex får 50 for sit bud
hexya får også 50 for sit + 50 for sit besværd....
Håber det er tilfredsstillende...*S*