Avatar billede beta Nybegynder
13. april 2001 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig lyd / TNT2 M64 inst.

Efter at ha\' inst. et TNT2 M64 gfx kort i en AMD K6/2 500Mhz, er lyden i visse spil begyndt at lyde dåseagtigt.

Lydkortet er onboard (CMI8330). Maskinen kører med Win 98SE og Direct X 7.0a.

Kan der gøres noget for at løse dette problem ? Men Voodoo1 kort er der ingen lydproblemer.
Avatar billede teknik Juniormester
13. april 2001 - 19:48 #1
Muligvis en ressource konflikt mellem de to enheder...
Check i -kontrolpanel, -system, -fanen enhedshåndtering, om de to enheder er markeret med gult udråbstegn, eller evt. deler ressourcer.

..på ældre bundkort til AMD kan det også være nødvendigt at opdatere BIOS for at køre med et TNT kort.
Dette gælder især for Bundkort udstyret med Ali\'s Aladdin Chipsæt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede beta Nybegynder
13. april 2001 - 23:51 #2
Bios\'en er opdateret til den nyeste, og der er ingen gule markeringer under enhedshåndteringen.

Jeg tidligere oplevet det samme problem på en Celeron pc, men med et PCI128 lydkort, her var det nødvendigt at skifte lydkortet for at problemet var væk.

Mon man man finde en opdatering til det onboard lydkort på den nævnte pc, og tror du det ville kunne afhjælpe dette problem ?

På lydchippen på bundkortet står der :

Sound Pro
HT1869+
HRTF 3D Audio
E8528
2840      PCI
Avatar billede teknik Juniormester
14. april 2001 - 20:25 #3
Ser ud til at det så er et PCCHIPS bundkort du har.

Win95 driver til Sound pro ftp://203.161.230.36/pub/driver/sound/pci_soundpro/win9normal.zip
...dur formodentlig også i Win98/ME

Ellers så check selv hvad du kan hitte på http://www.pcchips.com/
Avatar billede ntweb Nybegynder
21. april 2001 - 14:56 #4
Hej!

Jeg har også et 32 MB RIVA TNT 2 M64! Mit lydkort er et Creative SoundBlaster Live! 1024 PCI! En gang imellem har jeg samme problem! Hver gang har jeg bare geninstalleret lydkortet, men det kommer altid igen! Det skyldes nok også at jeg har 2 højtalere + 1 subwoofer, og lydkortet kan kun instilles til headphones, 2, 4 -højtalere og surround!

Du skulle bare vide, at du ikke er den eneste med problemer!