Avatar billede pia_j Nybegynder
24. august 2005 - 23:10 Der er 8 kommentarer

Fatter det ikke - robots

Hej Eksperter....  :o)

no-/index, no-/follow....

Når jeg vil have søgerobotterne til at vise søgninger fra mine undersider (f.eks. på Google), men ikke vil have vist dem separat (altså udenom indexsiden), hvad skal jeg så skrive? Og i hvilke filer??

Har læst på html.dk, men femøreren er STADIG ikke faldet ned for mig... Har også benyttet Metamaten, men det med indeksering og follow ser ud til at være en by i Rusland for mig.

På forhånd tak for hjælpen og
med venlig hilsen
Pia
Avatar billede roenving Novice
24. august 2005 - 23:19 #1
Hvad er problemet med indekseringen da ?-)

-- bruger du frames, så der er problemer med at vise undersider uden hovedsiden ?o]
Avatar billede roenving Novice
24. august 2005 - 23:21 #2
Iøvigt kunne du f.eks. via en google-søgning finde http://www.searchengineworld.com/robots/robots_tutorial.htm !-)
Avatar billede pia_j Nybegynder
24. august 2005 - 23:37 #3
Jeg bruger frames - derfor skal undersiden ikke vises, men jeg vil selvfølgelig gerne have, at der bliver søgt på indholdet af mine undersider.

Indeksering, men ikke follow - løser det problemet?

Når jeg læser ordet "indeksering" i fbm robotter, står min hjerne fuldstændig stille... jeg kan slet ikke se det for mig.... Hvis en side bliver indekseret/nofollow, betyder det så, at siden bliver registreret, men vil ikke vises i et søgeresultat???
Avatar billede roenving Novice
25. august 2005 - 00:08 #4
Hvad så med at bruge noget som får tingene til at fungere uanset frames !-)

-- du skal nemlig vælge, fordi enten indekseres indholdet af dine undersider, eller også findes det ikke i søgemaskinerne !o]

Men jeg bruger selv et framing-koncept, som fungerer helt uden problemer:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Bemærk ændringen i adresselinjen og se kode/forklaring ved at klikke på teksten nede til venstre !-)
Avatar billede pia_j Nybegynder
25. august 2005 - 07:10 #5
Okay. Bruges framing-konceptet, så skal jeg vel give robotterne "fuld" adgang vha. index/follow?
Avatar billede roenving Novice
25. august 2005 - 12:57 #6
Ja, det vil være naturligt !-)
Avatar billede pia_j Nybegynder
28. august 2005 - 22:02 #7
>> roenving

Jeg er ved at prøve dit framing-koncept af.

I framing-konceptet henvises til "index.html" - det skal vel udskiftes med "default.html", hvis det er den fil, der loades?
Avatar billede roenving Novice
29. august 2005 - 01:11 #8
Jepz, det er ikke det vigtige i modellen !-)

-- og jeg har ikke selv brug for en dybere model, men jeg har også pillet en sammen, som benytter sig af location.hash, samt en simpel database-baseret tingest !o]