Avatar billede barsted Nybegynder
24. august 2005 - 19:52 Der er 16 kommentarer

Plads mangel på C drev

Sider lige med det skummet spørgsmål.
når jeg bruge min bær i skolen og i de timer jeg ikek må bruge den sætter jeg den på Dvale og efter ca 10 dage er der forsvundet ca 3GB på mit c: drev. når jeg tæller alle filer sammen giver det 4GB og der er kun 1.2 tilbage på 8.2gb. så jeg vil lige høre efter hvor dælen den plads kan være blivet af.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
24. august 2005 - 19:55 #1
Din PC kan gemme en del filer, bla. når du besøger Internettet og når du installerer programmer. Prøv i første omgang at starte stifinder op, højreklik på dit C-drev, vælg oprydning.

- håber det hjælper
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
24. august 2005 - 19:58 #2
sorry, du skal højreklikke på dit c-drev, vælge egenskaber, og her kan du så vælge diskoprydning

Hvis din PC bare fylder sig selv op med skidt og skrammel, så skan lige for adware og virus m.v. www.lavasoft.com og www.symantec.com
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 20:13 #3
dvale napper en hel del plads !!

Du kan evt. flytte din virtual memory fra c- til d-drevet
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 20:18 #4
under Denne Computer - Egenskaber - Avanceret - Ydeevne - Indstillinger - Avanceret - Virtuel hukommelse - Skift

marker et drev (fx D) og lad systemet selv bestemmer størrelse - klik på definer
marker C-drevet og vælg ingen sidefil
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 20:22 #5
og så lige en genstart - det frigør ca. 750mb
Avatar billede barsted Nybegynder
24. august 2005 - 20:26 #6
TYakker Espersen. det hjalp der kun lige 2.9 gb efter det som du har sagt... så må jeg vel formode at resten ligger i den side fil på et par hundret MB..
Avatar billede gratis Nybegynder
24. august 2005 - 20:33 #7
systemgendannelse ka osse fylde en del, alt efter hvor meget plads man har afsat til det og hvor mange gendannelses punkter man har liggende...
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 20:33 #8
jeps - enig !
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 20:47 #9
GENERELT:
For at gi' lidt 'luft' til C: (som du siger mangler plads) så gør evt. følgende:

Hent denne bat-fil og kør den:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

Eller manuelt:
Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"

Hvis du har [Dokumenter] til at 'peje' på C:\Documents and Settings\<Din bruger>\ så ka' du evt. flytte dette til et passende andet drev - hvis der er et?
HøjreMusseTast på [Dokumenter] [Egenskaber] [Flyt] ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 20:51 #10
Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes*  (står et stykke nede under Sikkerhed).
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 20:53 #11
barsted>: Disse gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/spm/570144
http://www.eksperten.dk/spm/574463
Bør du lige pænt 'lukke'...
Læs her hvordan: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede espersen Novice
06. september 2005 - 08:57 #12
kaster et svar - andre kan vel gøre det samme ;o)

  - men bare spørg videre
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. september 2005 - 09:55 #13
Ping (også herfra...)
Avatar billede espersen Novice
19. oktober 2005 - 08:55 #14
et forslag til efterårsprojekt; at lukke åbne besvarede spørgsmål
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:40 #15
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2006 - 13:46 #16
et forslag til efterårsprojekt - nååhh nej et forårs projekt ;

at lukke åbne besvarede spørgsmål