Avatar billede marui Nybegynder
24. august 2005 - 12:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Test af sider!

Hej eksperter,

Jeg står og skal lave et komplet system for en forening. Siden skal laves i asp, med tilhørende access database.

Men indtil videre kan jeg kun teste på b-one's server, og den understøtter desværre kun MySQL, og jeg gider ikke at skrive alt mit SQL om bare fordi jeg skal flytte den til en ny server!

Havde så ledt efter et gratis webhotel, som understøttede access og asp, men uden held!

Så kom jeg i tanke om at jeg bare kunne bruge IIS, men syntes også at have hørt at dette kun kan bruges til Windows proffessionel edition?!

Og hvis jeg så skal bruge ISS, hvordan skal jeg så kunne teste nogen af de komponenter, som en rigtig server stiller til rådighed, som f.eks. ASPsmartupload!?

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg gerne snart vil igang :)

På forhånd tak for hjælpen.
-Marui
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2005 - 12:57 #1
IIS kommer kun til 2000 Prof & XP Prof (og 2000 Server og 2003 Server naturligvis)

der findes hacks til at få IIS til at på Home men det er usupporteret og
formentligt ulovligt

de komponenter du skal teste skal naturligvis være på test systemet
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. august 2005 - 12:57 #2
Du kan sagtens smide en IIS på en Windows XP professionel Edition

Tilføj/Fjern programmer der kan du smide det ind derfra, og så vælg tilføj/fjern windows komponenter det er en der hedder IIS

Held og lykke....
Hvordan du kan teste ASPSmartupload eks. ved jeg dog desværre ikke.

/Leth
Avatar billede marui Nybegynder
24. august 2005 - 12:58 #3
Men det koster vel en hulens masse penge at købe komponenterne ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2005 - 13:06 #4
det afhænger vel af om de komponenter er dyre/billige/gratis ...
Avatar billede marui Nybegynder
26. august 2005 - 19:44 #5
Findes der opensource komponenter til asp?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2005 - 20:03 #6
uden tvivl

men nytten af open source er nok begrænset da meget få ASP programmører
kan læse, ændre og builde ActiveX komponenter skrevet i C++
Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 07:52 #7
Okay, jeg takker mange gange for hjælpen. Ligger du et svar Arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2005 - 08:02 #8
ok