Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 11:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WOL over internet

Hej!

Jeg har et computernetværk der hjemme, og har god brug af Wake On Lan (WOL). Virker ganske fint rent lokalt, men hvordan får man det til at fungere fra en ekstern computer man sidder ved?

Har en Linksys WRT54G router.
Avatar billede karser Nybegynder
23. august 2005 - 11:09 #1
Du skal åbne for ICMP trafik på din router...
Avatar billede karser Nybegynder
23. august 2005 - 11:09 #2
...Tror jeg! ;o)
Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 11:15 #3
ICMP??
Avatar billede karser Nybegynder
23. august 2005 - 11:17 #4
Ja, det er en protokol! Som bl.a. bruges til ping og tracert o.lign.
Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 11:20 #5
Hmm? OkaY - Ved jeg ikke lige hvor vidtjeg kan åbne eller ej!
Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 11:21 #6
Men hvilket program/script skal så benytte?
Avatar billede halifax Nybegynder
23. august 2005 - 12:40 #7
For det første skal det tekniske være i orden, fx. at netkortet understøtter WOL. Der skal gå en lille ledning fra netortet til strømforsyningen (eller bundkortet) som får maskinen til at starte op, når den får en bestemt kommando.

Se WOL med LanStart
www.spettel.de/lanstart/e_index.html

her er bl.a. billede af netkort med ledning til bundkortet. Se under Instalation.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. august 2005 - 12:46 #8
Frewareprogrammet PowerOff har en WOL funktion
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 13:43 #9
Jamen læs nu hvad jeg skriver!

Det virker jo via LAN, spørg jo hvordan det skal være opsat m.v. for virke via internet fra en ekstern computer.
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. august 2005 - 13:46 #10
Hvis din router kan: forward udp port 9 (standard port) til netværkets broadcast adresse
Avatar billede pezzo Nybegynder
23. august 2005 - 13:51 #11
I min router skal jeg forward til broadcast adresse? (Hvad skal det sige?)

Kan godt forware porte i min router?
Avatar billede pezzo Nybegynder
04. september 2005 - 14:16 #12
lukker
Avatar billede clausardal Nybegynder
10. april 2006 - 20:33 #13
Hej, jeg har præcis samme problem med min WRT54G router. Jeg kan også starte det lokalt, men kan ikke få det til at virke når man er på den anden side af routeren desværre. Jeg har prøvet med et WOL program fra depicus. Men jeg ville ENORMT gerne høre om du har fået det til at virke Pezzo, for jeg har snakket med Linksys support 2 gange, og det er stadig ikke lykkedes at få det til at virke. Håber virkeligt du/i kan hjælpe mig.