Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

28 GB stadig forsvundet

Oprettede tidligere end tråd, hvor jeg fortalte at installationsprogrammet til WIN XP PRO kun fandt 2 ud af 30 GB på harddisken.

Jeg bøvlede så rundt, og ved at flytte harddisken over i en anden computer, og bruge "Diskhåndtering" under "Administrer", kunne jeg oprette de partitioner på den som jeg ville og derefter formatere den. Men når jeg så flytter den tilbage i den computer hvor harddisken skal bruges, finder installationsprogrammet igen kun 2 GB, selvom den er partitioneret og formateret til NTFS og det hele.

Når jeg så flytter den over i den "Gode" computer igen, kan jeg starte forfra igen...

Hvad f....n er der galt..???
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 19:07 #1
Hvordan er harddisk reg i bios på den dårlig-computer.
Hvilket motherboard snakker vi om?
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:10 #2
Harddisken er registreret som den skal, som en IBM med 30 GB plads...

Bundkortet er et Asus A7A266
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:20 #3
Når jeg sætter den over i den dårlige computer, og starter installationen op, når jeg så skal vælge hvilken partition der skal installeres på, viser den jo så kun de 2 GB der er ledige, og siger samtidig at filsystemet er ukendt, på trods af at den er formateret til NTFS....
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 19:29 #4
du vælger partionering under installation af xp?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 19:30 #5
Sorry havde ikke opdateret
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:32 #6
Ja, og der siger den at der kun er 2016 MB i alt på den partition der er der, og de resterende 28 GB er slet ikke fundet....
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:40 #7
Har lige haft en anden HDD i den "Dårlige" computer, men der var de ingen problemer. Der fandt den hele disken..... Så problemet ligger på den harddisk der egentlig skal sidde i den... Altså, den der hele tiden har været tale om...
Avatar billede gudmundp Praktikant
22. august 2005 - 19:41 #8
er du sikker på at jumperne sidder rigtigt der er så vidt jeg husker flere måder at sætte dem på
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 19:42 #9
Har du checket jumperne? på sådan en IBM HDD kan man jumpe den til at køre med mindre GB for at understytte gamle styresystemer. ellers kan det være at der i BIOS er instillet til at den kun er 2 GB stor.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:42 #10
Ja, jumperne på HDD sidder til Master, og der er ikke pillet ved jumperne på bundkortet siden jeg havde en anden HDD siddende der på 80 GB....
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:44 #11
norphf>> Det er rigtigt, at den er jumpet der hvor der står 2GB.. Men der har den hele tiden stået, også dengang jeg brugte harddisken....
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 19:45 #12
Der kan inde i BIOS under Harddisk opsætning sættes til at den kun er 2 GB stor. Prøv at kik hvad den står til i BIOS.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:46 #13
Hmmm.. Ja... Jeg kan også¨prøve at flytte jumperne på selve HDD...
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:47 #14
Selve HDD er pt. jumpet som Master der hvor der står "2 GB Clip"...
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 19:49 #15
Så prøv at sætte den der hvor der kun står master
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:50 #16
Under 15 eller 16 Head..???
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:50 #17
Jeg kan i øvrigt ikke ændre på det i BIOS...
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 19:53 #18
Kan jeg ikke lige huske, prøv :)
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:54 #19
Prøver....
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 19:56 #20
Mener at det skal være den hvor der kun bliver brugt én jumper, hvis det kan hjælpe
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 19:58 #21
Der skal bruges 2 Jumpere, hvis den skal stå som master..
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 20:00 #22
Norphf: Tusind tak for hjælpen, den har nu fundet alle 30 GB.

Lav lige et svar, så du kan få point.
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 20:01 #23
Så lidt