Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 15:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP går i stå

Hej.

Jeg har lige samlet en computer, og er nu ved at installere WIN XP Pro. Men når den når til det sted hvor den skriver:
"Installationsprogrammet undersøger computerens hardwarekonfiguration" går den i stå, og installationsprogrammet starter forfra.
Jeg har prøvet at pille noget af det der kører PCI ud, men det hjalp ikke noget.
Der har tidligere ligget Windows 2000 Pro på harddisken, men formateringen gik fint, det var ingen problemer.
Dog kan det nævnes, at programmet kun finder den ene af de to partitioner der er på harddisken.

Er der nogen der har nogle gode forslag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2005 - 15:27 #1
Den slags problemer skyldes ofte ram problemer. Du kan gøre følgende

Hvis du har 2 ramblokke kan du prøve at fjerne den ene, hvisdet ikke virker så skift den du har fjernet ud med den anden og prøv igen.

Hvis du kan låne noget ram, så prøv med det.

Du kan downloade en memory tester boot diskette gratis her
http://www.memtest86.com
når du booter på den diskette du kan lave fra dette link, gennemtestes din ram. Vær opmærksom på at ram testen godt kan tage 7 - 8 timer
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 15:30 #2
RAM'ene har været brugt indtil for ganske nylig, og da fejlede de ikke noget. BIOS finder også alle sammen.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 15:32 #3
Har lige prøvet at slette den eksisterende partition, og oprette en ny, og så forsøge at installere igen.... Så må vi se om det hjælper...
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. august 2005 - 15:34 #4
Det hjælper som regel, ligger der en dårlig driver på den gamle partition, stopper det.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 15:34 #5
Det var det der skulle til.... :-D

Slettede den eksisterende partition, og oprettede en ny, og startede på at installere igen. Hurra..!
Avatar billede luskebuks Nybegynder
22. august 2005 - 15:35 #6
Men tak for forslagene alligevel.. :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2005 - 15:38 #7
Du skal være opmærksom på at RAM sagtens kan have været brugt indtil nu, XP er kun extrem ramfølsom inder installation. Du kan også komme ud for at den ram du ikke kan bruge under installation, sagtens efterfølgende kan sidde i maskinen når den først er installeret. Prøv memtesteren, den er gratis og så er du sikker