Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 17:47 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte xp pro efter reg. scan/compact reg.

Hej eksperter!
Jeg har et kæmpe problem. Har lige kørt registry mechanic 1. deep scan af registry og så har jeg aktivert system optimizer og så kørte jeg compact registry. Jeg lavede en backup med programmet inden jeg startede. Den det var færdig med compact reg. gnstartede det og så gik det galt. "Startbilledet" af xp pro kommer men så bliver skærmen bare sort og intet sker??? 80 point på højkant :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 17:54 #1
Så må du ind i manualen til programmet, og læse dig frem til hvordan du restorer din backup, så den kommer op at kører igen.
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 17:57 #2
den har jeg desværre ikke mere og hvad nytter det hvis jegikke kan komme ind i windows
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 18:02 #3
Hvorfor skulle den give dig mulighed for at lave en backup af reg-basen, hvis den ikke også giver dig mulighed for at gendanne ?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 18:04 #4
Måske spørger jeg dumt, men kan man ikke bare køre en "repair" af XP??
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 18:05 #5
det er måske fordi de nok ikke lige har regne med at win slet ikke kan startes mere? I don't know???
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 18:06 #6
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 18:09 #7
nej det er dette http://www.pctools.com/registry-mechanic/ ved ikke lige om det er 5.0 men er rimlig nyt halvt år måske
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 18:18 #8
Det er den samme, men du er altså ikke sikker på, at det er version 1 som du skriver i spørgsmålet.
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 18:20 #9
jo det er også version 5
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 18:49 #10
Som helgec foreslår, kan du prøve en repair af windows. Der er en vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 18:54 #11
ja har været ved at prøve problemet er bare at når jeg kommer der til hvor jeg skal vælge ved partitionen så kan jeg kun slette eller installere nyt. hjælper ikke noget at trykke r???
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 19:02 #12
Som jeg forstår det er det punkt 4 du er nået til?
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:05 #13
ja
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:15 #14
Finder Windows din partition??
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:16 #15
Prøv følgende
Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log ind -> skriv -> bootcfg /rebuild -> klik enter - du får stillet nogle spørgsmål klik enter til dem alle -> skriv -> fixboot -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at lave en ny boot-configuration -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at skrive en ny MBR -> klik enter -> skriv exit -> klik enter
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:18 #16
ja den gøre. hvis jeg vælger partionen så kan jeg kun slette eller ny installere og hvis jeg siger ja til ny installation så kan jeg vælge mellem at bruge den samme windows mappe igen bare med nye filer og så miste alle indstillinger til både programmer og skrivbord samt miste mine docs eller oprette en ny win mappe på samme partition...hmm
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 19:19 #17
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvor du er. Du skal frem til hvor den spørger dig at der er et styresystem og om du vil slette = L eller Reparere = R

Har du iøvrigt prøvet at genstarte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:21 #18
HELGEC:prøver lige
anonym: har prøvet i fejlsikret...gøre det samme
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 19:32 #19
Det er måske dette punkt der forvirrrer?:
3:  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
Derefter får du muligheden for R
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:35 #20
o.k er nået til bootcfg /rebuild har svaret ja til at den win installation den har fundet bliver tilføjet startlisten. nu siger den angiv indlæsningsidentifikationer:
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:36 #21
Og som jeg skrev klik enter til de spørgsmål den kommer med hvad angår "bootcfg"
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:40 #22
har gjort det hele... er det samme
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:42 #23
Du huskede også "fixboot og fixmbr????
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 19:59 #24
ja det har jeg. prøver lige en gang til.
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:05 #25
prøvet en gang til nu hjælper desværre ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 20:07 #26
Hvis du ved hvor programmet har gemt en kopi at din rag-base, så kan du bruge konsollen eller en anden XP boot CD til at kopiere backup'en tilbage til den oprindelige sted.
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:10 #27
det ved jeg ikke men har knoppix så kan gå ind og finde det.
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:10 #28
måske
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:19 #29
o.k har fundet backup filen i programmer/registry mechanic/backup

filen hedder automatic backup[1].rmb
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:29 #30
er der mulighed for at jeg kan rette ændre på nogen reg. filer eller win filer nu hvor jeg har mulighed for at komme til dem for at få det til at virke
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 20:32 #31
Hvis du kører FAT32 kan du jo ændre alt det du har lyst til
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:35 #32
det gøre jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 20:38 #33
Det er bare ærgeligt, hvis du har KNOPPIX kan du jo resize din partition og så lave en XP installation på den ledige plads og så forsøge at reparere din nuværende installation med XP
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:43 #34
ja det kunne jeg jo ta og prøve thanks anyway
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:44 #35
kom lige med et svar så jeg kan få givet dig de credits :)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 20:45 #36
:o) Hvis det er mig du mener
Avatar billede rittmo Nybegynder
19. august 2005 - 20:46 #37
du gjorde et forsøg :)