Avatar billede gimpe Nybegynder
19. august 2005 - 15:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

En grim Log..

Er lige igang med at rydde op på en vens comp, og ville da gerne lige have den her log "tydet" af hvad jeg kan se er der MANGE grimme ting:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
C:\WINDOWS\System32\polo.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq6.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\maxd1.exe
C:\winstall.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\winlogons.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame3.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame6.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe init32m.exe
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Explorer32] C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SystemTools] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Explorer64] C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SNInstall] C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [aupd] C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: Download alle med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O21 - SSODL: System - {8EC18CA5-A22C-4C19-91A7-4D0B1AB16A91} - vr_sys.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. august 2005 - 16:03 #1
Jeg kigger den igennem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. august 2005 - 16:20 #2
Afinstaller popuppopper (kontrolpanel-tilføj/fjern programmer).

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen
http://www.ewido.net/en/download/
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe init32m.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Explorer32] C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SystemTools] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Explorer64] C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SNInstall] C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [aupd] C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O21 - SSODL: System - {8EC18CA5-A22C-4C19-91A7-4D0B1AB16A91} - vr_sys.dll (file missing)

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet herunder (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).
Mapper:
C:\Programmer\PopupPopper\
Filer:
C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
C:\WINDOWS\System32\explorer6s4.exe
C:\WINDOWS\System32\polo.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq6.exe
C:\WINDOWS\System32\maxd1.exe
C:\winstall.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\winlogons.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame3.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame6.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe

Søg efter denne fil, og hvis du finder den, så slet den:
init32m.exe
---------------------------------------
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv.
Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check.
Avatar billede gimpe Nybegynder
20. august 2005 - 21:49 #3
Ny log

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\gbtvndnd.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. august 2005 - 21:58 #4
Det hjalp lidt på den, men vi er ikke helt færdige endnu:
Genstart til fejlsikret tilstand.

Tast ctrl-alt-delete, Klik på Jobliste/Taskmanager, Processer/Processes. Find nedenstående processer (hvis du kan), højreklik på dem og vælg afslut proces.
C:\WINDOWS\System32\gbtvndnd.exe

Gå så ud af joblisten. Kør så HJT, og fix følgende linier:
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe

Søg herefter efter følgende filer, og slet dem, hvis du finder dem:
C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll
C:\WINDOWS\System32\gbtvndnd.exe
polo.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. august 2005 - 08:52 #5
Jeg glemte lige: For at være sikker på at det hele herefter er væk, kunne det være en god ide at genstarte til normal tilstand, lave en ny HJT-log, som du lægger herind til check :-)
Avatar billede gimpe Nybegynder
21. august 2005 - 13:14 #6
Mærkeligt.. kan ikke komme ind i joblisten, får at vide at den er blevet deaktiveret af administrator :/
Avatar billede gimpe Nybegynder
21. august 2005 - 13:55 #7
jeg kan heller ikke ændre baggrund :/

Ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\gbtvndnd.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. august 2005 - 14:55 #8
Den log er helt identisk med den som du lagde sidste gang. Har du gjort det, som jeg bad dig om i Kommentar: ejvindh 20/08-2005 21:58:35 ?

I mellemtiden checker jeg lige lidt op på sagerne...
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. august 2005 - 15:30 #9
Jeg har nu fået undersøgt lidt nærmere. Det ser desværre ud til, at det er en slemmert, du har haft/har inde.
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32forbotfi.html

Jeg vil gerne fortsætte rense-proceduren, og vi skal også nok få den ren. Men du skal være opmærksom på, at det kan være en god ide at skifte de passwords, du har brugt, imens denne virus har været inde.

For at rense computeren:

Download http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.zip.

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Ad-aware: http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

Hent KillBox her: http://www.spywareinfo.dk/download/KillBox.zip
Pak Killbox.zip ud, og kør programmet. Sæt prik i "Delete on reboot". Sæt flueben i "End Explorer shell while Killing File". Kopier enkeltvis følgende linier ind i tekstfeltet på Killbox og klik herefter på den røde knap med det hvide kryds. Programmet vil spørge om du vil genstarte - svar NEJ, undtagen når du har kopieret den sidste linie ind. Efter at have kopieret den sidste linie ind, skal du svare JA, og din computer vil genstarte (det vil formentlig være en langsom genstart, da infektionen vil lede efter de filer du har slettet).
C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll
C:\WINDOWS\System32\gbtvndnd.exe
C:\WINDOWS\System32\polo.exe

Efter genstart:
Pak xp_taskmgrenab.zip ud, og kør den exe-fil, der kommer frem herved

Kør herefter HJT, og fix følgende entries:
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows XP Patch] gbtvndnd.exe

Genstart herefter til fejlsikret tilstand.

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.). Programmet laver en log, som du meget gerne må lægger herind.

Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

Genstart til normal tilstand, lav en log med HJT, som du lægger herind.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. august 2005 - 00:15 #10
Mistede du modet på det?
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. september 2005 - 11:22 #11
Hvordan går det med dit problem?
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. september 2005 - 09:48 #12
Hvordan går det med dit problem?
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2005 - 13:15 #13
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 16:33 #14
Lukketid?