Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 08:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

SMS'er

Hej,

Er der nogen, der ved hvad der kræves for at afsendes stedbestemte SMS'er til en række modtagere?

VH

Anders Thingholm
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 08:37 #1
stedbestemte?
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 08:42 #2
Ja, bestemt ud fra f.eks postnummer. Dvs. en løsning som f.eks. sender SMS'er til alle brugere i Århus C.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 08:56 #3
Altså du kan jo ikke vide hvor folk bor ud fra telefonnummeret. Så du skal jo have numrene i en database sammen med oplysninger om hvor folk bor.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 08:58 #4
Nej, jeg er ligeglad med hvor de bor - jeg vil sende til dem, der befinder sig i et bestemt postnummer.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 09:05 #5
Så du har tænkt dig at du vil spamme folk i et bestemt postnummer med SMS'er?

Det kan du heldigvis ikke :)

Men har du info i en database så nummeret er tilknyttet postnummer kan du jo godt :)

Du kunne også bare hacke dig ind i Krak's centrale database og stjæle numre derfra...eller noget...
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 09:08 #6
Nej, nej nej :-) Jeg har tænkt mig at lave en løsning hvor brugerne kan modtage stedbestemte informationer. Reklamer f.eks. Det har ikke noget med spam at gøre...

Det hele drejer sig om at sende til de folk, der måtte befinde sig på et bestemt område - ikke hvor de bor, så KRAK eller en database kan selvfølgelig ikke hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 09:33 #7
Jamen det kan du jo ikke!

Hvordan skulle dit "send-mange-smser-ud-til-ukendte-brugere" system vide hvor og hvem det skulle sende til?
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 09:34 #8
Ud fra sendemaster f.eks.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 09:35 #9
Hvis det er brugere i dit eget system, kræver det jo bare at du har deres postnummer et sted. (De skal selv have indtastet det)
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 09:37 #10
Nej, for jeg vil f.eks. sende til at af mine brugere, som bor i Århus C (registreret sig i), men befinder sig i København.
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2005 - 09:43 #11
sådan noget ville du kunne gøre i Sverige hvor man bla kan tilmelde sig et duel spil - når to spillere kommer tæt nok på hinanden får hver en sms og den der svarer hurtigst tilbage vinder duellen...

dette kan ikke lade sig gøre i DK da man ikke må lokaliserer på den måde - så nej, dit projekt kan desværre ikke lade sig gøre
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 09:46 #12
keysersoze> Det lyder som et kedeligt spil ;)
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2005 - 10:15 #13
for desillusionerede unge mennesker tror jeg nu nok at det kunne være spændende - omend jeg ikke skal kunne sige det eftersom jeg ikke har prøvet det :)

men nu var det også bare et eksempel ;)
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 11:25 #14
Tak for input - TDC er ved at lave et produkt, så det bliver muligt i Danmark
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2005 - 12:14 #15
det er sådan set allerede muligt - politiet kan (hvis de får lov) gå ind og spore mobiltelefoner med hjælp fra selskabet. Grunden til at det ikke er super færdigudviklet eller noget skyldes så vidt jeg er bekendt med det at det ikke er lovligt netop for at undgå noget a la det du vil gøre.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
19. august 2005 - 12:19 #16
Rent lovgivningsmæssigt er det jo ikke anderledes end normal udsendelse af SMS - folk skal selvfølgelig have givet deres accept først...

Rent teknisk er det muligt nu, men TDC kommer med et kommercielt produkt snart.
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2005 - 12:25 #17
hvis de kommer med et produkt må det være blevet ændret rent lovgivningsmæssigt for tidligere har det ikke været muligt (læs: lovligt) at spore en mobil. Selv politiet har ikke måttet gøre det uden en kendelse.
Avatar billede japping Nybegynder
19. august 2005 - 12:46 #18
Jeg tror ikke på det bliver lovligt, med mindre folk selv acceptere at andre kan se ens position. Det vil jo give uanede muligheder for tyveknægte o.l.