Avatar billede dakine Nybegynder
18. august 2005 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wireless LAN: Mening om at køre med USB1.0 netkort.

Hej.

Jeg har en PC, som jeg gerne vil have koblet på et trådløs hjemme LAN. PC'en har ikke PCI-slot, så et sådant netkort er ikke en option. (Compaq iPaq).
Derfor er et USB-trådløst netkort en mulighed, men PC'er har kun USB1.0.
Har jeg ret i, at der ikke ligefrem er løsningen?
Med USB1.0 er der simpthen ikke meget hul igennem.

Hva' sir I t'et?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
18. august 2005 - 15:36 #1
Hvis det kun skal bruges til internet er der ikke noget i vejen for det, men skal det bruges til overførsel af filer til andre PC'ere på netværket er det ikke meget værd!
Avatar billede dakine Nybegynder
19. august 2005 - 15:11 #2
Hej.
Efter jeg havde stillet spørgsmålet kom jeg ved nærmere eftertanke selv frem til samme konklusion.
Hvis du vil have dine point, skal du lige smide et svar.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
19. august 2005 - 15:17 #3
Tak tak.

Til orientering er hastigheden på den "gamle" USB standard 1,5 mbps (megabit pr sek).