Avatar billede martin_shearer Nybegynder
17. august 2005 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send besked til mobil ?

Hej eksperter.

jeg har nogle spørgsmål.

jeg vil gerne have et system (eller hvad man skal kalde det) hvor nogle bruger fra min hjemmeside, kan komme med nogle "tip" som de skal sende til en email eller andet. Det skal forgå sådan at når brugerne nu har udfyldt denne formel skal den sende en mail til fx. sadsad@dsadsad.com så¨snart der så indløber en mail i den inbox, vil jeg gerne have at den skal sende selve de indtastet beskeder, videre til 2 mobiltelefoner. alså vi skulle gerne modtage en sms med selve beskeden. og ikke bare en besked om at der er en ny mail i vores indbakke.

kan det lade sig gøre ?
hvis ja hvordan ?

OBS: her giver jeg point efter et svar ikke point for at lave selve opgaven :D det kommer først senere :D
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2005 - 22:40 #1
Du har 2 muligheder for at sende SMS fra en hjemmeside:

1) Du betaler et etableret SMS-Gateway firma for det. Du får så adgang til et API, som du kan bruge til at sende SMS.
2) Du køber et GSM-Modem og får fat på et SIM kort hvor udbyderen tillader at der udsendes automatiserede meddelelser. Du skal så have et form for interface mellem serverside scripting sproget du anvender og GSM-modemet, som typisk er forbundet med serveren via RS232.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
17. august 2005 - 22:46 #2
okay, det fatter jeg ikke så meget af :D

har ikke så meget styr på det. er det de eneste måder det kan laves på ?
findes der ikke en simpel og nem måde :D

findes der evt. en måde, hvor jeg på min telefon kan få en besked om at der er kommet en ny mail i min indbakke ?
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2005 - 22:59 #3
I "gamle dage" fandtes der en nem måde, idet man blot kunne sende mails til f.eks. 20304050@tdc.dk hvis dit nummer var 20304050. Det har teleselskaberne dog lukket af for, da det blev misbrugt, og de opdagede at de kunne tjene penge på at få folk til at sende sms på andre måder.

Nemmeste løsning er nok 1)
Avatar billede big_ossi Nybegynder
18. august 2005 - 01:19 #4
Hey.
Jeg har server med gsmmodem og kan sætte det op osv hvis du har et simkort.
Du er velkommen til at skrive til jacob@smsplus.dk for alle detaljerne.
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. august 2005 - 01:21 #5
Jeg kan levere dig en billig løsning hvis du er intresseret, vi bruger en professionel SMS Gateway til at sende SMS'er fra , hvilket er væsentligt billigere en GSM modem løsningen.

Kobtakt mig på mc@metasecurity.dk hvis du er intresseret.