Avatar billede glajn Nybegynder
16. august 2005 - 23:46 Der er 6 kommentarer

Mit trådløse netværk er for ustabilt og langsomt

Jeg er ikke helt tilfreds med min TOPCOM Skyracer WBR 254G router, der kører sammen med en bærbar (HP pavilion ze2000). Internettet er for ustabilt og for langsomt. Både router og PC skulle kunne sende/modtage med 54Mbit, min adsl-forbindelse er 512/256. Jeg har slået krypteringen fra......(bor på landet og routerens rækkevide er den samme som vagthundens), så det burde ikke være krypteringen der sløver den. Nogle gange kan jeg slet ikke komme på nettet, men hvis jeg så skifter til direkte kabel-forbindelse til adsl-modemet, så kører det bare derud af. Har haft en anden PC på mit eget netværk og på et andet (Netgear router), der var stor forskel. Det andet netværk var hurtigere og mere stabilt...... :-(
Skal jeg virkelig ud og investere i en Netgear router eller er der nogen der har nogle gode idéer????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2005 - 06:27 #1
Topcom er jo kendt for at være billigt og det er også almindeligt kendt et man får hvad man betaler for.

Når det er sagt så er der jo altid den mulighed at dit hus er godt til at stoppe signaler, så selv en anden router vil have en begrænset effekt, da signalerne alligevel bliver stoppet af vægge osv. (metal og isolering med metal film på er dræbere af trådløse signaler).

Personligt er jeg stor fan af Linksys WRT54G, men hvis du har gode erfaringer med en Netgear ville jeg da lige låne den til en rækkevidde/stabilitets test, bare for at se at det ikke er pengene ud af vinduet at købe et andet produkt.
Avatar billede glajn Nybegynder
17. august 2005 - 12:57 #2
Ja vægge og andet er der ikke noget af, det er det samme om den står 20cm fra routeren eller 40m gennem et par murer mm. Tænkte nok at det var noget bras, men det var billigt. Men er der virkelig ingen der har haft held med at stille på nogle af indstillingerne, som giver bare lidt mere hastighed og stabilitet. Jeg har prøvet at skifte "channel" og stillet lidt på diverse ting, men lige lidt hjælper det. Det er som om routeren ikke holder fast i forbindelsen til internettet og bliver nød til at forbinde forfra, når man går ind på en ny side. Jeg kan godt downloade filer med op til 120-130 kb/s, det kan jeg godt leve med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2005 - 13:25 #3
Hvad med firewall i routeren??
Avatar billede glajn Nybegynder
17. august 2005 - 14:18 #4
Jeg har faktisk ikke prøvet at slå den fra, men den er jo også rar at have....
Men det tror jeg da lige jeg vil prøve, så må jeg jo skaffe mig en firewall på PC'en.
Avatar billede glajn Nybegynder
17. august 2005 - 15:02 #5
Der er godt nok ikke lige nogen mulighed for at slå firewall'en fra, men har lavet en regel der tillader alt at kommunikere med alt via alle porter.
Men stadig ingen forskel :-(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. august 2005 - 09:25 #6
Prøv at låne den netgear router som du ved at det virker med.