Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 20:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

explorer.exe - Hvad er det? Vil ikke afsluttes!

Hej,

Så har jeg endnu engang fået brug for jeres hjælp.
Når jeg lukker min PC ned, kommer der et lille vindue op, hvori der står, at "explorer.exe" ikke kan afsluttes.

Jeg har tidligere oplevet en lignende fejl i forbindelse med virus, og er nu lidt bekymret.
Derfor har jeg lavet en scanning med Hijackthis og indsætter her loggen.

Er der mon en, der har lyst til at kigge på den?

Mange hilsner
Aloevita

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\windows\System32\smss.exe
C:\windows\system32\winlogon.exe
C:\windows\system32\services.exe
C:\windows\system32\lsass.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\windows\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\windows\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Pia\Skrivebord\Hijackthis\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [AVSCHED32] C:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winshost.exe] C:\windows\System32\winshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [firewall_anti] C:\windows\firewall_anti.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [winshost.exe] C:\windows\System32\winshost.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: ICQ 4.0 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094643786765
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A3009861-330C-4E10-822B-39D16EC8829D} (CRAVOnline Object) - http://www.ravantivirus.com/scan/ravonline.cab
O16 - DPF: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - http://us.dl1.yimg.com/download.companion.yahoo.com/dl/toolbar/yiebio5_3_16_0.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 21:17 #1
Der ligger et par skidte fyre.*S*
Jeg tjekker lige loggen.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 21:19 #2
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere den endnu.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [winshost.exe] C:\windows\System32\winshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [firewall_anti] C:\windows\firewall_anti.exe
O4 - HKCU\..\Run: [winshost.exe] C:\windows\System32\winshost.exe

---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<Ingen>
Filer:
C:\windows\System32\winshost.exe
C:\windows\firewall_anti.exe
---------------------------------------
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
---------------------------------------
Genstart normalt, hent og installer programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
---------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Men du skal lige hente en ny Hijackthis her:
http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe (Version 1.99.1)
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 21:27 #3
Tak for det  - jeg forsøger mig om et øjeblik!
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 22:29 #4
Hej igen

Med svedige hænder og bankende hjerte *GG* har jeg nu fjernet de fire første filer med Hijackthis og den FØRSTE af de to filer, som jeg har fundet i søgefunktionen i fejlsikret tilstand.

Jeg har dog et problem med den nederste, fordi der kommer tre filer op i søgningen:
firewall_anti.exe
Firewall_anti.exe.dll
FIREWALL_ANTI.EXE-ODA54B...

Kan jeg slette dem alle?

Kommer også til at tænke på, at jeg ikke er sikker på, at jeg aktiveret min systemgendannelse (AV!). Hvordan er det lige, at jeg gør det?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 22:32 #5
Du skal bare slette alle tre.
Systemgendannelse kan du se her:
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Men hvis den er deaktiveret, så vent med at aktivere den, til vi er færdige.
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 22:33 #6
Tak, tak
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 23:17 #7
Hej
Dr.Web "fortæller", det det har fundet Downloaded program files WebP2Pinstaller.dll infected with not a virus Adware.PeerNet  - siger at det ikke kan repareres og spørger, om det skal slettes?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 23:23 #8
Ja, slet den, den hører til KaZaa, kan det passe?
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 23:26 #9
Hold da lige op - jeg sletter den!
En gang for mange herrens måneder siden downloadede jeg noget derfra og troede, at jeg for længst havde slettet alt :-((
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 23:42 #10
Hej igen,

Nu er Dr.Web færdig, men loggen er umanerlig lang...?
Vil du virkelig have den?
Den har repareret to filer og altså slettet den ene.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 23:45 #11
Nej, det gør ikke så meget, ellers skulle jeg have den nederste del, startende med:
Scan statistics.

Bare kom med en frisk Hijackthislog, når du har genstartet.
Det bliver ikke før i morgen jeg får kigget på den.
Avatar billede aloevita Nybegynder
16. august 2005 - 23:46 #12
Det forstår jeg dæleme godt :-))
Jeg opdatterer Ad-aware i mellemtiden.
Tak for nu!
Avatar billede aloevita Nybegynder
17. august 2005 - 00:10 #13
Godmorgen,

Her kommer en ny hijackthislog.
Fantastisk at du orker!

Jeg har modtaget et par mystiske mails med vedhæftede filer fra mailprogrammet på min hjemmeside, og de grimme filer har muligvis været med her?
Er der noget, jeg kan gøre ved det?

Hav en god dag!
Her kommer loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\windows\System32\smss.exe
C:\windows\system32\winlogon.exe
C:\windows\system32\services.exe
C:\windows\system32\lsass.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\windows\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\windows\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Pia\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [AVSCHED32] C:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: ICQ 4.0 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094643786765
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A3009861-330C-4E10-822B-39D16EC8829D} (CRAVOnline Object) - http://www.ravantivirus.com/scan/ravonline.cab
O16 - DPF: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - http://us.dl1.yimg.com/download.companion.yahoo.com/dl/toolbar/yiebio5_3_16_0.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2005 - 09:29 #14
Mail med mystisk indhold er med statsgaranti virusbefængte, de skal altid bare slettes.
Får man mails med vedhæftede filer, man ikke har bedt om, uanset om man kender afsender eller ej, bør de bare slettes uden at åbne dem først.
Jeg skriver ALTID "filnavn vedhæftet" i emne, hvis jeg sender en mail med en vedhæftet fil til nogen, det gør systemet lidt mere sikkert.

Så er din log ren, vi behøver ikke at se flere.
Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede aloevita Nybegynder
17. august 2005 - 10:19 #15
Dejligt, tak!
Jeg har faktisk de programmer du nævner (installeret efter et par gode råd her fra siden), og har da heller ikke haft problemer i lang tid.
Nogen har åbentbart fundet vej alligevel via min hjemmeside, men selvfølgelig: Der kan jo ikke vedhæftes filer i mailprogrammet her (ups!)
Jeg vil kaste et blik på artiklerne.

Afslutter jeg ved at trykke "Accepter"?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2005 - 10:22 #16
Velbekomme. :o)

Du markerer mit navn i boksen, så klikker du på Accepter, så er spørrgsmålet rigtigt lukket.
Avatar billede aloevita Nybegynder
17. august 2005 - 10:24 #17
OK.
Hav en dejlig dag!
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2005 - 10:26 #18
I lige måde, tak for point.