Avatar billede it-teceleven Nybegynder
16. august 2005 - 13:57 Der er 7 kommentarer

pc vil ikke boote op normalt lukker sig ned et stykke tid efter

hej jeg har et lille problem jeg står her og skal lave ca 12 pc er klar til vores elever
jeg køre med linux partition og xp pro jeg kan ikke starte mine pc´er op normalt de lukker sig selv ned efter nogle få sec. jeg har startet dem op. efter de har været varmet op fungere de fint jeg har lidt på fornemelsen at det måske kan være bundkortet så håber i kan hjælpe mig :0)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:04 #1
Hvorfor ikke lade XP partitonere og formatere maskinerne ?
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
16. august 2005 - 17:45 #2
det har jeg prøvet det hjælper ikke jeg har enda lagt et helt nyt billede ind med linux partition og det billede jeg bruger virker på de andre maskiner
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
16. august 2005 - 17:50 #3
hov vent lidt partitonere nu kan det godt være jeg spørger dumt men hvad er det mener du jeg skal dele mine drev op
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 22:43 #4
En partitionering KAN godt betyde flere opdelinger, hvorpå der kan oprettes drev.

Når du installere XP, så kommer den og spørger dig, om du vil partitionere og formatere din disk, som du skal have systemet på.

Mit spørgsmål går så på, om du har gjort under installation af XP ?
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
23. august 2005 - 12:57 #5
jeg har formateret harddisken med fdisk og nej jeg har ikke formateret disken igennem xp pro, jeg hentede billedet fra vores server og formateret den med vores linux partition. Jeg har været inde i bios for at se om det kunne være cpu´en der kunne være ophedet, den var helt i orden. Derfter prøvede jeg og gemme en ny dato, og det kunne den godt. Jeg har skiftet grafikkortet. Ram har den nok af dem har jeg også skiftet. så nu går mit spørgsmål ud på kan det værer bundkortet der er røget sig en tur eller kan det være bios batteriet der er ved at gå død for strøm.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. august 2005 - 11:47 #6
Hvis du fungerer fint efter en tid, så er det ikke bundkortet !

Kommer den med en fejlmeddelse inden den lukker sig ned, ellers kan du starte den med F8, og trykke på det menupunkt der hedder Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.

SÅ vil den ikke genstarte ved systemfejl, men komme med en fejlmeddelse, som du passende kunne skrive her. Det hjælper gevaldig med fejlsøgningen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. september 2005 - 11:44 #7
Er du kommet videre ? ?