Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 18:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

karma men uden karma

Jeg ved ikke om folk har observeret dette
Men nu har jeg observeret det en del gange
Hvordan kan det være at en bruger kan have flere procent god karma, men uden man kan se een eneste kommentar?
Jeg selv er utilfreds over man kan få tomme kommentare,
Men at man kan få karma uden kommentare, det må da være en fejl?

Jeg har ikke kunne finde så mange eksempler men her er et
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=13thsky&option=karma
vedkommende har 93% god karma i den lille blå indikator, men der er ingen karmatildelinger og kommentare
Avatar billede boxer Nybegynder
15. august 2005 - 18:52 #1
På et tidspunkt i starten at dette år, forsvandt karmakommentarerne hos modtageren. Selve procenten blev der ikke pillet ved.
Afsender kan stadig se de karmaer han/hun har givet. Men er de givet før et bestemt tidspunkt kan modtager ikke se dem.

I dette tilfælde: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=13thsky&option=karma
betyder det blot at vedkommende ikke har modtaget nogle karmaer siden de blev "usynlige"

I lyset af dette, bør man overveje at forny de karmatildelinger man har givet, hvis man ønsker at modtager skal se dem.
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 18:55 #2
okey spooky, så ens totale karma afhænger ikke dynamisk af ens tildelinger, eller noget
Nå jamen det var vel en god forklaring omend underligt
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2005 - 19:20 #3
vi ved ikke engang om det er med vilje eller en fejl

men logikken er

karma procent = SELECT AVG(karma) FROM karmatabel WHERE user=X

viste karmaer = SELECT karma,kommentar FRPM karmatabel WHERE user=X AND dato > Y
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 19:22 #4
arne >> jo, men hvis karma så er blevet slettet så burde AVG af ingenting vel give ingenting ? Siden den stadig findes til tråds for at tildelingerne er væk, så må den vel også gemmes seperat på en og anden underlig måde
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2005 - 19:39 #5
den er ikke slettet

den tæller stadigvæk i gennemsnittet

og afsender kan stadig se den

den vises bare ikke

om det er en feature (at nogen bevidst har tilføjet en ekstar WHERE betingelse)
eller en bizard bug ved jeg ikke
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 19:42 #6
ahh ok fik ikke fat i det kun er visningen det går galt i
Men ok, der er vel "nogen" som kigger på sådanne bugs engang imellem, måske bare engang om året ;o)

Tak for svar så tror jeg da ikke bare det er mig som ser syner mere :oD