Avatar billede exposure Nybegynder
15. august 2005 - 13:41 Der er 2 løsninger

Cisco Wireless - Problem med hastighed

Hej alle kloge mennesker

Har lige købt 2 Cisco Aironet 1100 serie som skal styre vores 4 bærbar.

Vi har det problem at clientens hastighed ikke er stabil. Den "hopper" fra 54Mbps til 24Mbps og nogle gange længere ned.

Hvad kan dete skyldes?

AP 1: Channel 8
AP 2: Channel 9

Clienter:
IBM Thinkpad R51 - Intel(R) PRO 2200BG/Wireless Network Connection

Security:
WPA - Radius server
Avatar billede redhack Nybegynder
15. august 2005 - 14:38 #1
Det skyldes at det er nogle ringe AP's. Vi har selv 6 herude på arbejdet.. De rækker ikke mere end max 20 meter, og forbindelsen er aldrig oppe på 54MBit. Vi har enda købt en ekstra stor antenne, men det hjælper ikke..

...Så det er ikke en fejl. Det er hvad du kan forvente.. Det samme gælder alle andre ap's..
Avatar billede tmsound Nybegynder
16. august 2005 - 12:18 #2
En anden ting er også at du har sat dine to AP´er op med to kanaler der ligger lige ved siden af hinanden. Prøv og ændre det ene AP så det er en kanal afstand på ca 3. Det burde også afhjælpe lidt.