Avatar billede arseny_sln Nybegynder
14. august 2005 - 22:27 Der er 8 kommentarer

Kan ikke åbne popup vinduer i IE

Hej,

Jeg har et problem med min Internet Explorer. For nogle måneder siden fik jeg en ny maskine med xp pro på. Problemet er, at jeg i IE ikke kan åbne nogle popup-vinduer, som skal åbnes med javascript, fx "java script:parent.pr1("0773"). Der sker simpelthen ingenting. Og jeg kunne fint gøre det på min gamle maskine med Win 98.

Jeg har prøvet at slå popup-blokeren fra og sænkte sikkerhedsniceauet, men det hjælper ikke.

Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede mula Nybegynder
15. august 2005 - 07:16 #1
prøv at gå på www.java.com
og download java til windows

her kan du læse om den tabte retsag med sun.
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/vm/
mvh
Mula
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 09:50 #2
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
15. august 2005 - 15:28 #3
Det hjalp ikke :'(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 16:26 #4
Generelt: En XP'en opdateret - WindowsUpdate - http://windowsupdate.microsoft.com/ ???
Avatar billede mula Nybegynder
16. august 2005 - 10:50 #5
hmm kan det tænkes at du har installeret tredje parts firewall og blokering ligger i det program? fx. zonealarm eller kerio?
mvh
Avatar billede mula Nybegynder
16. august 2005 - 10:56 #6
en anden ide, du kunne prøve at download firefox http://www.mozilla.org/products/firefox/
og huske at enable java samt javascript for at se om fejlen også findes her.
en tredje mulighed gå på download.com og hente ad-adware
http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10399602.html?tag=lst-0-5
og checke for spyware.
jeg antager at du har installeret et opdateret antivirus program.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2005 - 10:57 #7
<arseny_sln>: [15/08-2005 16:26:40] ???
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
16. august 2005 - 15:43 #8
Ja, jeg har norton internert security og ad-awere og alt muligt.

Jeg tror bare, at fejlen ligger i den IE man får med i SP2.