Avatar billede skipperbent Nybegynder
14. august 2005 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afsluttet $_SESSION

Hey alle xperter..

Jeg har lavet et loginscript med brug af $_SESSION. Dog har jeg et lille problem, eftersom $_SESSION kun bliver brugt i loginboksen.

For når man har logget ud, via log ud, kører sessionen stadig i loginboksen til venstre, selvom man ikke mere er logget ind?
Findes der et script, ligesom session_start(); -- som afslutter sessionen?

Se f.eks loginboksen, og prøv at logge ind med:
brugernavn: test og password: 123456 / prøv så at logge ud igen

Mange tak, med venlig hilsen
Simon Sessingø
Avatar billede jokkejensen Novice
14. august 2005 - 11:49 #1
Vi skal nok have et link :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. august 2005 - 12:38 #2
<ole>

Et link er nok overflødigt, hvis vi bare ved, det forholder sig sådan. Koden ville man til gengæld kunne læse noget brugbart ud af. Hvad gør du f.eks, når du logger brugeren ud?

/mvh
</bole>
Avatar billede skipperbent Nybegynder
14. august 2005 - 12:48 #3
Sorry mand!
Jeg må tåge total! Det er jo søndag ;)

Link her: www.enetonline.dk/login

Når brugeren forlader login, bliver han viderestillet til en side www.enetonline.dk/login/index.php?logout=true -- som fjerner en cookie- og derefter viderestiller personen til www.enetonline.dk/login/index.php?logaf=nemligja

/Mange tak, jeg tåger videre...
Avatar billede rednex Nybegynder
14. august 2005 - 13:47 #4
Du kan jo prøve at kigge på session_destroy():

http://dk.php.net/manual/en/function.session-destroy.php
Avatar billede skipperbent Nybegynder
14. august 2005 - 16:26 #5
yo rednex.. tak tak, you are the man!!
Avatar billede schaefner Juniormester
14. august 2005 - 16:28 #6
Eller:

$_SESSION = array();
Avatar billede rednex Nybegynder
14. august 2005 - 16:45 #7
Så må jeg jo hellere lægge et svar :o)
Avatar billede skipperbent Nybegynder
14. august 2005 - 23:14 #8
takker allesammen! ;)

jhar fundet ud af det