Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 16:55 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Efficient Networks router opsætning?

Hejsa

Jeg har et problem med en router som jeg skal have opsat.
Mit problem er meget simpelt, jeg kan simpelt hen ikke komme ind på opsætnings siden.

Det er en EFFICIENT NETWORKS model 5781.

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kommer ind på routeren via en explorer?

-Wiz
Avatar billede boxer Nybegynder
13. august 2005 - 17:50 #1
Du burde have en manual der fortæller hvilken adr. du skal gå ind på når du skal konfigurere din router.
Ellers er der et link her du kan bruge:
http://support.efficient.com/KB/pdf/EN5700-01QS.pdf
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 18:23 #2
Jep det gav et svar, men førte til et nyt problem.

Jeg sidder her ved computeren og prøver at komme ind på en lokal ip: 192.168.254.254
men computeren tager det som en adresse og spørger DNS-serveren hvor den skal lede, hvad kan jeg gøre ved det?

-Wiz
Avatar billede boxer Nybegynder
13. august 2005 - 18:44 #3
du skriver vel kun http:// foran? Ikke noget www
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 18:48 #4
http://192.168.254.254 <-- klik

Men den model der tilhører vist et af TDC's erhvervsabonnementer ikke?
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 18:48 #5
jeg skriver http://192.168.254.254/

ganske som der står i manualen ;)

-Wiz
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 18:48 #6
jo det er sandt...... laver de en spæring på den??

-Wiz
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 18:49 #7
ja jeg mener faktisk at de spærrer den der så kun TDC kan lave ændringer. Det gjorde de i hvert fald en gang.
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 18:50 #8
hmmm øv så er det altså ikke lave en NAT funktion??

-Wiz
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 19:00 #9
Det er noget tid siden jeg har haft den der model mellem hænderne, men hvis jeg husker ret så var det noget med at tilsluttet et null modem kabel mellem den og computer, så lave en telnet forbindelse og bruge routerens serienummer som password.. noget i den stil.
Jeg ville nok forsøge at ringe til TDC support på mandag og høre om de stadig vil have penge for at ændre i konfigurationen. Du må også have nogle kundevilkår som du kan læse igennem.
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 19:05 #10
ok

jeg takker for hjælpen

kan i ikke begge smide et svar, så kan i dele pointene ;)

-Wiz
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 19:06 #11
ok
men vi kan jo også vente til du har fundet ud af om det egentlig var det helt rigtige svar vi gav?
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 19:24 #12
tja.... jeg skal nok skrive om det var det rigtige svar... men indtil nu har I jo hjulpet mig med at finde ud af hvad problemmet var :)

-Wiz
Avatar billede boxer Nybegynder
13. august 2005 - 19:33 #13
Du får et svar :o)
Lyder lidt underligt at man ikke selv kan få lov til at konfigurere sin router! Hvis det er sådan, kan det da kun være for at skrabe flere kroner i kassen :o/
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 19:35 #14
Måske de stiller nogle garantier for datasikkerhed i erhvervsabonnementerne som de ikke kan opretholde hvis folk får fri adgang til at makke rundt med deres config... Der stikker noget under, og jeg tror ikke det kun er grådighed.
Avatar billede littlewiz Nybegynder
13. august 2005 - 23:14 #15
Jeg har fået svar:

Det koster 950,- kr. at få TDC til at omkonfigorere routeren.
Grunden til at man ikke selv må, er at det er en lejet router og derfor er TDC's ejdom.

Jeg har fundet en løsning på problemmet, så jeg kan lave min forbindelse den anden vej

Tak for hjælpen

-Wiz
Avatar billede boxer Nybegynder
13. august 2005 - 23:25 #16
Velbekomme :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. august 2005 - 23:31 #17
littlewiz> FYI - det er ganske let at åbne for routeren.

En komplet vejledning kan findes her: http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html
Avatar billede littlewiz Nybegynder
14. august 2005 - 00:00 #18
Som sagt har jeg løst problemmet på anden vis.
Og jeg gider squ ik slås med TDC ;)

men ellers tak

-Wiz