Avatar billede jweber Nybegynder
12. august 2005 - 20:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

centrino processer kører ikke på fuld kræft

Jeg har lige købt mig en bærbar. Når jeg laver krævende opgaver kører processeren kun med 600 MHz istedet for de 1,8 GHz der er i den, selvom den så arbejde med 100%. Jeg ved det er for at spare strøm, men burde den ikke selv skrue op for processer ydelsen når det er nødvendigt, og hvis ikke hvordan kan man så selv skrue op for den?
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. august 2005 - 20:08 #1
Det er strømbespareren, der gør det, vil du køre fuld speed, skal du have den eksterne PSU på. Tag evt. batteriet ud.
Avatar billede jweber Nybegynder
12. august 2005 - 20:12 #2
kan det virkelig passe at man skal pille batteriet ud for at kører på fuld krætf? Burde det så ikke være nok bare at sætte strøm ledningen til? Det har jeg nemlig prøvet, men det sker der ikke så meget ved.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. august 2005 - 20:14 #3
Det gør min kone. Batteriet har heller ikke godt af det.
Avatar billede jweber Nybegynder
12. august 2005 - 21:14 #4
der sker heller ikke noget efter at jeg har pillet batteriet ud.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. august 2005 - 21:29 #5
Det kan være, du skal ændre det i strømstyring.
Avatar billede jweber Nybegynder
12. august 2005 - 21:34 #6
Der har jeg prøvet at skifte mellem de forskellige strømstyringsmodeller, men jeg kan simpelthen ikke for den til at køre med mere end 600 MHz.
Avatar billede huset Praktikant
13. august 2005 - 13:01 #7
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 14:02 #8
Nogle modeller har en profil til at sætte de indstillinger for strømbesparing som ligger i et indbygget program på pcén - hvor du kan tvinge din cpu til max - ofte via proceslinien.
Jeg kan ikke garantere at du har denne mulighed da den kører som en centrino skal køre nu.
Avatar billede huset Praktikant
13. august 2005 - 17:52 #9
Dannyboyd mener et scheme/skema.

Den BØR køre med MAX når den er koblet til AC.

Ellers kan du også tvinge den via BIOS ved at ændre på FSB.

http://laptopworld.dk/index.php?id=43
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
15. august 2005 - 16:10 #10
ey har selv en centrino jeg bruger cpu-z til af fortælle  hvis der noget jeg mener der galt eller soft sandra jeg kunne heller ikke forstå min kun kørte med  900når jeg spillet hl1 og cs men da den så skulle sparke af i nogen test programmer  og i hl2  hviste den fuld ydelse centrino er bygget til  af skrive på og ikke nogen spille manskine  så er det p4  centrino er kun til lang rejsene  job folk  husk men hehe det den mest efter solgte bærbar i pc  dato og den trækker fra alt amd selv i 64 jubii intel inside styre amd smutter røv som altid har gjord
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 11:38 #11
Mon det er ved at være tid til feedback!
Avatar billede jweber Nybegynder
26. august 2005 - 20:36 #12
Jeg har nu fået løst problemet. Jeg skulle ind i biosen og derfra tillade at den måtte bruge fuld kræft.

Da peet49 er eneste der har givet svar får pointene.