Avatar billede ollekolle Nybegynder
12. august 2005 - 00:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

konstant genstart i xp home edition

ved godt det var forkert men fjernede en virus manuelt, og efterfølgende henvisningerne i reg-databasen. nu genstarter xp hele tiden, har prøvet fixboot, fixmbr, bootcofg /rebuild uden held, XP når til den rullende bjælke i et stykke tid og så genstart. egentlig kunne jeg bare geninstallere men der er nogle billeder i C:\documents og settings som jeg gerne vil redde. desværre kan jeg ikke copy den. så hvis en ved hvordan man copy den så kan det løses ad den vej men selvfølgelig vil det bedste være at få XP til at starte uden at geninstallere den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2005 - 00:22 #1
Køre en repair, så mister du ikke noget, andet end dine opdateringer og servicepacks:
Dine indstillinger, dokumenter og programmer vil stadig være der efter repair'en.
Her er en udførlig guide:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 08:28 #2
Har du prøvet det i den rigtige rækkefølge ?

Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log ind -> skriv -> bootcfg /rebuild -> klik enter - du får stillet nogle spørgsmål klik enter til dem alle -> skriv -> fixboot -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at lave en ny boot-configuration -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at skrive en ny MBR -> klik enter -> skriv exit -> klik enter
Du kan kopiere fra genoprettelseskonsollen fuldstændig som du gjorde med DOS i de gode gamle dage copy "c:\??? x:\????"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2005 - 11:50 #3
helgec > Det er ikke alle foldere der er tilgængelige i genoprettelseskonsollen.
c:\, alt under c:\windows og eksterne drev er tilgængelige, men f.eks ikke folderne direkte under c:\ feks c:\documents and settings, bortset fra som nævnt c:\windows.

Er det ikke korrekt ?
Avatar billede ollekolle Nybegynder
12. august 2005 - 12:54 #4
Tonny er helt rigtig på den. jeg oplevede nemlig at netop C:\document etc. ikke kunne kopieres. jeg går straks, uden bæven, igang med en repair. jeg mangler bare et svar fra Tonny så jeg kan give points.
jeg prøvede inden jeg skrev ind netop den procedure som helgec beskrev men uden held.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2005 - 12:55 #5
Her kommer svaret, og held og lykke med proceduren :)
Avatar billede ollekolle Nybegynder
12. august 2005 - 13:18 #6
mange tak og er i gang.
Avatar billede lars_johnny Nybegynder
18. august 2005 - 21:22 #7
Tak også fra mig. Det virkede.
Men nu forsøger jeg at finde ud af hvordan i alverden jeg kan benytte mine gamle bruger konti? Og ikke den jeg i skyndingen kop til at oprette under re-installeringen af xp.

Har I/ du nogle ideer?

mvh
lars