Avatar billede moejensen Nybegynder
10. august 2005 - 22:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mistet fil

Hej med jer,

Jeg sidder med en vens computer, hvor hun har mistet sin opgave.

Scenariet har været følgende. Hun har på et tidspunkt sendt opgaven til sig selv, på sin hendes hotmail. hun har så åbnet filen direkte, og skrevet videre på den. hun har løbende gemt filen, og har senere åbnet den via offices menu med sidst anvendte filer. Det vil sige at hun har likke lagt mærke til at den fil hun arbejde på lå som internet tempfil.

I dag da hun så ville ind og skrive, kunne office ikke finde filen, så så hun fik fejlen om at "dokumentnavnenet eller stien er ugyldig"

Det virker som om Computeren selv har fjernet nogle af hendes temp internet files, og der i blandt det dokument hun havde arbejdet på.

Det jeg har gjort for at finde filen, er at gennemsøge computeren efter filen, samt søge på tmp dokumenter der er redigeret i går.

Derudover har jeg brugt restorer 2000 til at finde alle gamle slettede filer, men heller ikke der kan jeg finde den. Det undre mig bare at jeg kan se så mange andre slettede filer, men ikke den windows selv har slettet.

Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 23:05 #1
ligger den stadig i hendes brevkasse:  hvis ja -prøv at åbne den og se om den ikke ligget helt up-to-date der.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 23:06 #2
ligget = ligger
Avatar billede moejensen Nybegynder
10. august 2005 - 23:07 #3
kan word da gemme filer tilbage på hotmail?
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 23:12 #4
hvis den er åbnet direkte fra brevkassen og efterfølgende "Gemt" og ikke "Gem som" kan det være at den er gemt i brevkassen, da den jo så vil gemme på samme plads som den blev åbnet fra.
Avatar billede moejensen Nybegynder
10. august 2005 - 23:16 #5
jeg kan godt følge din tankegang, men var bare ikke klar over om den kunne gemme direkte ud på en hotmail, det er jo på www.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 23:22 #6
prøv, måske er du heldig  :o)
Avatar billede schunck Juniormester
11. august 2005 - 00:16 #7
Den kan den ikke... Den gemmer den som du selv siger i temp mappen.
Umiddelbart vil jeg mene at hvis du åbner den fra hotmail accounten igen, vil den overskrive den evt. allerede eksisterende fil i temp mappen. Derfor vil arbejdet være tabt, hvis du åbner den igen. Så lad være med det.

Er det XP?

Hvis ja... find temp mappen via "documents and settings/BRUGERNAVN/lokale indstillinger/temp" her kan du måske finde den.

Held og lykke
Avatar billede schunck Juniormester
11. august 2005 - 00:21 #8
nå ja.. hvis det er XP engelsk er det selvfølgelig ikke lokale indstillinger... vil gætte på local settings (bedre er mit engelske desværre ikke, men du kan jo bare bede den om at vise skjulte filer og mapper i 'mappe indstillinger' under fanen functions, så burde den dukke op)
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. august 2005 - 08:17 #9
jeg har desværre været igennem temp mappen mange gange.
Avatar billede schunck Juniormester
11. august 2005 - 13:18 #10
Ja... så er den desværre nok gået tabt.

men skulle den stadig være på computeren, kan det være den er blevet omdøbt til .do

hvorfor den omdøber filtypen ved jeg ikke, men jeg har oplevet det før og det er da et forsøg værd.
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. august 2005 - 13:24 #11
hvor skulle den ligge filen?
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. august 2005 - 13:27 #12
der var slet ikke noget .do filer på computeren :-(
Avatar billede schunck Juniormester
11. august 2005 - 15:29 #13
Det var også bare en mulighed.
Hvis der ikke er en der har andre ideer så...

desværre
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2005 - 23:33 #14
Har du søgt på noget af indholdet i filen ??
Har du søgt efter en .WBK fil ? (words automatiske sikkerhedskopiering)
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. august 2005 - 23:39 #15
hvordan søger jeg på noget af indholdet i en fil?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 00:20 #16
Gå i Stifinder - og vælg Søg
I dialgoen 'Søgeresultater' udfylder du feltet 'Et ord eller en sætning i filen' med noget unik tekst fra opgaven (spørg den ulykkelige opgaveskriver). Windows læser alle gængse filtyper, bl.a. word.
Avatar billede moejensen Nybegynder
12. august 2005 - 08:52 #17
heller ikke det gav noget.

De folk der har været med må gerne lave et svar, så jeg kan uddele point.
Avatar billede hcma Novice
12. august 2005 - 13:36 #18
ingen til mig
Avatar billede schunck Juniormester
12. august 2005 - 16:19 #19
jeg springer også over
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 23:28 #20
heller ikke mig.