Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
10. august 2005 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

apache, php og mysql på en bærbar

hej eksperter!

jeg har fået købt mig en bærbar og inden den havde jeg en stationær jeg brugte til webudvikling! jeg havde webserver installeret så jeg slap for at oploade hele tiden...

det kunne være fint os at få sat på bærbaren nu, men hvad med batteritiden så? den kører jo hele tiden og bruger energi?

nogen der har nogen erfaringer med det?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. august 2005 - 21:59 #1
Ja, web-serveren virker jo altså ikke hvis du lader computeren gå i stand-by...
Hvis der ikke er nogen der spørger efter nogen sider, så bruger web-serveren sådan set ikke nogen ressourver. Der er masser af andre tjenester som kører på dit system hele tiden og dette vil bare være én mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2005 - 21:59 #2
Hvis der ikke kommer nogle requests så laver den ikke rigtigt noget.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
10. august 2005 - 22:03 #3
okay for det er ikke meningen andre end mig selv skal tilgå den - så dvs at jeg snildt uden at være bange for at min batteritid halveres kan installere apache her? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2005 - 22:04 #4
jep

vil du se batteri tiden forsvinde som dug for solen, så se en DVD film
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
10. august 2005 - 22:12 #5
smider du os et svar arne? :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. august 2005 - 22:16 #6
Ja, eller sæt en af de der moderne 3D screen savers på og gå til frokost. Så er den flad når du kommer tilbage...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2005 - 22:19 #7
svar