Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 20:09 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Loppemarked > Cisco AP 'låst' konfiguration

Man ka' finde en del goddies på Loppe/kræmmermarked - sælgeren vidste ikke rigtigt hvad det var for en dims:

*** CISCO AIRONET 1200 series | Wireless Access Point ***

http://cebit2004.cisco.de/cis_pmap/data/de/Bilder/7.jpg

(Fik den billigt efter "prutte om grisen" princip...)

Jo - den virker faktisk fint med det samme. (Har allerede en Linksys AP).
Men melder sig på nettet med et firmanavn + noget mere. Det vil jeg selvfølgelig gerne have ændret/slettet. Der er en reset knap derpå - giver ingen ændring. Nej - heller ikke ved 10 sek. tryk eller under tænd.

Via Cisco hjemmeside fundet en util som via noget Web skulle gi' mig forbindelse med den.
Denne util [IPSU] beder mig om at knaste MAC adressen ind for at få adgang. Den er (heldigvis) påstemplet på undersiden; men den kan stadig ikke findes...
Er formegentlig 'låst' endnu mere ?

Hvilke muligheder er der så ?
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 20:23 #1
insert a straightened paper clip into the small hole and press until all LEDs are solid. Remove the paper clip. The Status LED blinks amber to show the base station has been set to default parameter values.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 22:30 #2
Jeg kan ikke finde anden "usynlig" knap end denne [Mode] som jeg har prøvet:
Holdes inde i >20 sek. under opstart - LED skifter til ORANGE - og derefter til RØD - tilbage til normal. Stadig samme reslutat som i oprindeligt spm. ...

Måske en eller anden (tids)kombination mht denne knap - hmmm... ???
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2005 - 08:50 #3
Jeg tror ikke det skal gøres under opstart... Bare mens den er startet???

Prøv at holde reset knappen inde, indtil alle lamper lyser, og slip den igen...?

...ellers giver jeg fortabt! ;o)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2005 - 12:21 #4
... er også prøvet - op til flere minutter...

Prøver at ta' låget af den for at se hvad der gemmer sig...
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2005 - 12:36 #5
okay! Held og lykke! ;o)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2005 - 22:16 #6
... nydelig elektronik - kram.
Der er KUN omtalte lille knap [Mode] - det må være noget med den på en eller anden måde for at få FACTORY/DEFAULT settings hvis 'alt' går galt...

Men blev ikke klogere af det  >8-((
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2005 - 22:16 #7
Point opdateret...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2005 - 22:21 #8
Der er sådan set et [Console] stik i RJ45 typen. Ka' jeg bruge det på en eller anden måde ?
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2005 - 09:44 #9
Cisco laver specielle kabler, fra rj45 > serial som normalt bruges til initialt opsæt.... men hvis der er password på den, vil det sikkert også være der, via console!?

Jeg ville måske forsøge at kontakte en cisco forhandler/konsulent som måske ligger inde med et kabel, eller måsker var flink at hjælpe med factory defaults... ;o'
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 10:33 #10
OK - Standby...
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2005 - 13:17 #11
Hvis du kan opgive den præcise modelbetegnelse, så kan jeg sikkert finde noget
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 13:54 #12
Det er hvad der står på den:
*** CISCO AIRONET 1200 series | Wireless Access Point ***
og præcist som billed her
http://cebit2004.cisco.de/cis_pmap/data/de/Bilder/7.jpg
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 22:53 #13
<bufferzone>:

AIR-AP1231G-E-K9

siger label på bagsiden ...
Avatar billede tmsound Nybegynder
16. august 2005 - 16:56 #14
Har du fået løst dit problem ellers kan jeg godt hjlpe dig lidt med dit AP. ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 07:31 #15
<tmsound>: ... den 'hænger' endnu !!!
Avatar billede tmsound Nybegynder
17. august 2005 - 13:08 #16
Har du msn??
Det er nemlig lidt nemmere og skrive over der.
ellers er min msn: msn@tmsound.dk
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 13:13 #17
Nej - min E-mail ka' du grave frem via min profil info...
Avatar billede tmsound Nybegynder
17. august 2005 - 13:16 #18
har lige læst hos Cisco hvis du skal defaulte den skal du tage strømmen fra og holde mode knappen inde mens du sætter strøm til og holde den inde i omkring 2 sek.
Efter det skulle du kunne sætte den op ved hjælp af Consol porten eller webinterface.

Som defaulte er AP´et sat op til at få sin IP via DHCP. Og default bruger og password er Cisco ( Case-sensitive )
Avatar billede tmsound Nybegynder
17. august 2005 - 13:18 #19
En anden ting hvis du skal bruge at consol kabel kan jeg godt sende det til dig mod du selvfølgelig betaler portoen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 13:21 #20
Trixet med de 2 sek. er prøvet.
Og den "melder" sig ikke Webinterface mæssigt - se oprindeligt spm.

Hvordan skal dette "Consol port" bruges i praksis ?
Avatar billede tmsound Nybegynder
17. august 2005 - 13:26 #21
I praksis så forbinder du det mellem dit AP i consol porten og din seriel port på din pc.
Herefter bruger man et terminal program ( Windows har et dårligt et af slagsen )
Med det kan man opsætte sit cisco udstyr og opgradere det.
Avatar billede tmsound Nybegynder
17. august 2005 - 13:27 #22
så også lige en ting. Hvis det AP du har er som det på billedet skal du bruge nogle antenner til det.
Der er desværre ikke indbygget antenner i det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 13:46 #23
Præcist som på billedet - MED 2 x antenne...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 13:47 #24
<tmsound>: Jeg vil hermed gerne "bestille" det der kabel... Vi snakker vel ikke om en bondegård i pris ?
Avatar billede tmsound Nybegynder
18. august 2005 - 08:31 #25
Vi snakker en pris på en 10 kr.
Bare skriv til mig på morten@tmsound.dk
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 12:42 #26
<bufferzone>: For en go' ordens skyld - har du mere ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2005 - 15:34 #27
Jeg har meget lidt tid i øjeblikket, så hvis du har fået svar så takker jeg fra, ellers må du lige formulere hvad du mangler, jeg har selv lidt midstet overblikket
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. september 2005 - 12:26 #28
For en go' ordens skyld - dette project er lidt glemt/gemt til jeg får et anfald af arbejdsiver i den retning...

Point til bla. <bufferzone> ?